eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKKS: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny... › Re: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny...
    From: "CICHOCKI" <c...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny...
    Date: Mon, 15 Nov 2004 08:07:29 +0100

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cmt5c1$e53$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam po dłuższej przerwie,
    > i od razu z prośbą o komentarz.
    >
    > Podatnik nie złożył deklaracji PIT5 za marzec w terminie (zagubiła mu się
    > fakturka sprzedaży ... :-/ )
    > Przygotowaliśmy deklarację, złożyliśmy 15.06 wraz z wyjaśnieniem do
    > deklaracji o treści:
    >
    > "Na podstawie art. 16 KKS niniejszym składam deklarację PIT-5 za miesiąc
    > marzec 2004.
    > Przez niedopatrzenie deklaracja ta nie została złożona w terminie.
    > Jednocześnie informuję, iż kwotę podatku przypadającego do zapłaty
    > uregulowałem w dniu
> [...]

    Myślę, że sprawa jest w samej rzeczy prosta. Niech podatnik dobrze
    schowa świadectwo wysłania listu poleconego, na którym widnieje data
    wysłania. Rozumiem, że postępowanie przeciwko podatnikowi zostało wszczęte
    następnego dnia (to ważne!!!). Jeżeli tak, to należy zapomnieć o sprawie, a
    na pisma dotyczące kary, należy odpowiedzieć, wysyłając kserokopię odcinka
    listu poleconego. Jeżeli natomiast postępowanie zostało wszczęte wcześniej,
    to - niestety - trzeba się liczyć z karą. Pamiętaj - wszystko na piśmie.

    Pozdrawiam,

    Dariusz Cichocki