eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKKS: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny... › Re: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny...
    From: "monia" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: złożenie PIT-5 po terminie, 16artKKS a mandacik karny...
    Date: Mon, 15 Nov 2004 09:32:48 +0100
    Sender: m...@o...pl@as2-12.poznan.dialup.inetia.pl

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cmt5c1$e53$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam po dłuższej przerwie,
    > i od razu z prośbą o komentarz.
    >
    > Podatnik nie złożył deklaracji PIT5 za marzec w terminie (zagubiła mu się
    > fakturka sprzedaży ... :-/ )
    > Przygotowaliśmy deklarację, złożyliśmy 15.06 wraz z wyjaśnieniem do
    > deklaracji o treści:
    >
    > "Na podstawie art. 16 KKS niniejszym składam deklarację PIT-5 za miesiąc
    > marzec 2004.
    > Przez niedopatrzenie deklaracja ta nie została złożona w terminie.
    > Jednocześnie informuję, iż kwotę podatku przypadającego do zapłaty
    > uregulowałem w dniu
> [...]

    Ja nie złożyłam deklaracji PIT4 za 12/2003. Deklarację zrobiłam 19-01,
    poszłam sobie na urlop i zostawiłam deklarację szefowi, a ten miał ją
    podpisać i wysłać do urzędu. Wróciłam do pracy 26-01 i jakież było moje
    zdziwienie, gdy zobaczyłam na biurku nie wysłaną deklarację. Doznałam szoku.
    Wskoczyłam wówczas na tę grupę i szanowni grupowicze poinformowali mnie, że
    istnieje coś takiego jak instytucja czynnego żalu. Zajrzałam w google,
    zajrzałam w kodeks karno-skarbowy i amatorsko bo amatorsko, ale wydukałam
    ten czynny żal.. Czekałam dłuuuuugo na odzew, aż otrzymałam postanowienie o
    umorzeniu postępowania w sprawie wykroczenia skarbowego (czy jakoś tak).
    Jeśli Ci to w cczymś pomoże, wklejam treść tej amatorszczyzny, która
    poskutkowała pozytywnie :)
    Aha nie zdziw się, że pisze to mój szef a nie ja.. takie jest odgórne
    założenie (gdzieś to wyczytałam), że czynny żal składa wspólnik spółki (w
    moim przypadku), u Ciebie to i tak będzie ten sam podatnik pit-5.

    Jan Kowalski
    W-wa, ul...
    NIP ****
    Wspólnik Spółki Cywilnej
    ***** z siedzibą ****
    NIP *****

    URZĄD SKARBOWY
    w.............

    WYJAŚNIENIE

    Na podstawie art. 16 § 1 Kodeksu karnego skarbowego zawiadamiam o
    popełnieniu czynu zabronionego, dokonanego przez nie złożenie w terminie
    deklaracji podatkowej PIT-4 za miesiąc 12-2003r. Czyn ten jest wynikiem
    działania nieumyślnego. Jako wspólnik spółki cywilnej *********** jestem
    osobą odpowiedzialną za rozliczenia z Urzędem. W dniu 19.01.2004r.
    popołudniu, otrzymałem do podpisu deklarację PIT-4 sporządzoną przez
    księgową spółki panią X. Ponieważ pani X, do której obowiązków należy oprócz
    sporządzania deklaracji podatkowych również dostarczanie ich do Urzędu
    poprosiła o urlop zaoferowałem, że w dniu 20.01.2004r. sam dostarczę
    deklarację do Urzędu lub wyślę za pośrednictwem poczty. W wyniku
    nieostrożności bądź też roztargnienia, zapomniałem w/w deklarację przekazać
    do Urzędu. O fakcie tym zorientowałem się dziś, kiedy pani X po kilku dniach
    urlopu wróciła do pracy.

    ŻAL

    Uprzejmie informuję, iż nie przekazaną w terminie deklarację PIT-4 załączam
    do niniejszego pisma. Zaległość podatkowa wynikająca z deklaracji wraz z
    należnymi odsetkami zostanie wpłacona na konto Urzędu w dniu 28.01.2004r.
    Wyrażam żal za popełnienie czynu zabronionego, jednak chciałbym jeszcze raz
    podkreślić, iż był to czyn nieumyślny. Bardzo proszę o rozpatrzenie mojej
    sprawy i nie wyciąganie konsekwencji karno-skarbowych.

    Z poważaniem

    --
    Mam nadzieję, że to się przyda :)
    Pozdrowienia, Monia.