    From: "ostryga" <z...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana miejsca zameldowania a DG
    Date: Thu, 29 Nov 2007 19:39:04 +0100

    Użytkownik "kuba" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fimhop$31b$1@opal.icpnet.pl...
    > t...@o...pl pisze:
    > Przeniosłem się do miasta A z racji chęci rozpoczęcia działalności
    > gospodarczej. Tam uzyskałem meldunek tymczasowy, tam założyłem ową
    > działalność, tam przez ostatni rok składałem zeznania do urzędu
    > skarbowego.
    >
    > Działalność jest jak jest, dużego dochodu z niej nie ma, dlatego zamierzam
    > się skupić na innym zajęciu - i dlatego też wrócić z miasta A do miasta z
    > którego wybyłem ponad rok temu - jednakowoż ową działalność chcę
    > pozostawić.

> [...]

    Z tego co rozumiem,
    to sytuacja jest taka, że chcesz zmienić miejsce zamieszkania, które jest
    jednoczesnie oficjalnym
    miejscem prowadzenia przez ciebie DG. I chcesz prowadzic DG w swoim nowym
    miejscu zamieszkania.
    Jesli tak, to musisz uzyskać najpierw wpis DG do nowego Urzędu Miasta.
    Wczesniej oczywiście wykreslenie wpisu w poprzednim urzedzie miasta. Potem z
    wpisem z nowego Urzedu Miasta udajesz sie do Urzedu statystycznego oraz na
    koniec do Zus i Urzedu podatkowego.
    Wiem, bo przerabialam podobna sytuacje. Przenosilam DG z jednego miasta do
    drugiego. Duzo musialam wtedy podrozowac pomiedzy tymi miastami. Bylo to
    bardziej uciazliwe niz samo zalozenie DG na samym poczatku.

    Jakis czas temu pytalam tu, jakie dokumenty nalezy wypelnic by przejsc z
    ulgowej skladki ZUS na normalna po 2 latach prowadzenia DG.
    Dla zainteresowanych - trzeba najpierw wyrejestrowac DG ulgową za pomoca
    formularzy ZUS ZWUA, ZUS DRA1, ZUS ZUA i jeszcze 2 innych których nazw
    zapomniałam.

    Potem trzeba te same formularze wypelnic jeszcze raz, z innym, nowym kodem
    oczywiscie, zarejstrowac DG jako nie-ulgową. Czyli nie bardzo da sie zrobic
    to poczta.

    pozdr
    o.