  • 1. Data: 2007-02-12 18:54:12
    Temat: zmiana siedziby DG
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Witajcie,

    przymierzam sie do przeprowadzki z miasta A do B (zmiana powiatu, gminy,
    wlasciwego US).
    Jakie sa procedury zmiany siedziby glownej DG?
    Czy wystarczy aktualizacji we obecnym urzedzie gminy? Czy tez raczej bedzie
    to wyrejestrowanie w obecnym UG i rejestracja w nowym?
    Jak to ma sie od strony US? Bo to tak chyba wyglada jakbym likwidowal DG i
    od nowa zakladal? Ale moze przy zmianie siedziby ominie mnie cala otoczka
    zwiazana z likwidacja DG?
    A jak z ciagloscia prowadzenia DG, czy w okresie zmiany siedziby moge dalej
    prowadzic DG?

    Dzieki za odpowiedzi
    pzdr
    piotrek

  • 2. Data: 2007-02-12 19:08:16
    Temat: Re: zmiana siedziby DG
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek." <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwiazana z likwidacja DG?
    > A jak z ciagloscia prowadzenia DG, czy w okresie zmiany siedziby moge

    ok, chyba znalazlem juz odpowiedzi w archiwum, ale dla uporzadkowania
    prosze o potwierdzenie czy dobra kolejnosc:
    1. stary UG - wyrejestrowanie DG
    2. nowy UG - rejestracja
    3. GUS - aktualizacja REGONu
    4. nowy US - aktualizacja NIP1 (a co z vatem?)
    5. bank - aktualizacja

    i teraz moje pytanie, od kiedy wystawiam FV z nowym adresem?
    Od daty wpisu do EDG, czy tez zlozenia NIP1 w US?

    pzdr
    piotrek

  • 3. Data: 2007-02-19 07:35:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Feb 2007, Piotrek. wrote:

    > 4. nowy US - aktualizacja NIP1 (a co z vatem?)

    IMO - "to zależy".
    Jak na mój gust nieprawidłowy jest tytuł wątku :) - podejrzewam że chodzi
    o DG OF (dobrze podejrzewam?) a piszesz jak o firmie z osobowością prawną
    (czyli czymś co ma "siedzibę").

    Stan jest taki:
    - jak jest jedno "miejsce prowadzenia", to VAT rozlicza sie w miejscu
    prowadzenia
    - jak jest kilka miejsc prowadzenia, to w miejscu zamieszkania.
    IMO praktycznie zawsze można rozliczać w miejscu zamieszkania - bo
    przecież zakazu jakiegoś (choćby śladowego) "prowadzenia" w mieszkaniu
    nie ma.
    "Telefony od klientów odbieram tu wieczorami" ;), oczywiście owo miejsce
    prowadzenia musi wtedy być zgłoszone.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-02-19 10:02:13
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    On 19 Lut, 08:35, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > nie ma.
    > "Telefony od klientów odbieram tu wieczorami" ;), oczywiście owo miejsce

    Po pierwsze, ok miejsce zamieszkania zgłaszasz jako miejsce
    prowadzenia działalności i natychmiast dajesz uprawnienie
    kontrolującym do przeprowadzania kontroli w twoim domu.
    A drugie dział. gospodarcza, osoba fizyczna, nie ma siedziby?
    Jak to nie ma:
    wpis 7.2006
    2a) Miejsce zamieszkania i adres przedsiębiorcy
    2b) Adres zakładu głównego
    2c) Miejsca wykonywania działalności (oddziały, inne stale miejsca)

    2b - to siedziba jakby ją zwał
    http://abc.com.pl/serwis/du/2004/2681.htm
    art. 4
    - dla podatku vat, deklaracje vat wg nowej siedziby do nowego US
    - dla podatku dochodowego - pit5 wg zamieszkania przedsiębiorcy

    Przy okazji polecam, zakręcone, ale:
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=878
    kawalek:
    "jako siedzibę przedsiębiorcy - osoby fizycznej w rejestrze należy
    rozumieć miejsce jego zamieszkania, chyba że wskazał inne miejsce , z
    którego zarządza działalnością swoich przedsiębiorstw. W zaświadczeniu
    o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej podatnik wskazał nazwę
    i siedzibę przedsiębiorcy ( zakładu głównego ) oraz inne miejsca
    prowadzenia działalności."

  • 5. Data: 2007-02-19 11:27:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Feb 2007, Asen wrote:

    > Po pierwsze, ok miejsce zamieszkania zgłaszasz jako miejsce
    > prowadzenia działalności i natychmiast dajesz uprawnienie
    > kontrolującym do przeprowadzania kontroli w twoim domu.

    Owszem.

    > A drugie dział. gospodarcza, osoba fizyczna, nie ma siedziby?

    Działalność nie, osoba to co innego :)
    Ma miejsce zamieszkania.

> [...]
    > 2b) Adres zakładu głównego
    > 2c) Miejsca wykonywania działalności (oddziały, inne stale miejsca)

    Nie.
    To jest adres PRZEDSIEBIORSTWA ("rzeczy"), zaś siedziba to adres
    PRZEDSIĘBIORCY ("osoby").
    Odpowiednikiem "siedziby" dla DG OF jest 2a :) - miejsce zamieszkania.
    Poważnie piszę.

    > http://abc.com.pl/serwis/du/2004/2681.htm
    > art. 4
    > - dla podatku vat, deklaracje vat wg nowej siedziby do nowego US

    Miejsca zamieszkania, za każdym razem, za wyjątkiem przypadku
    miejsca prowadzenia DG jeśli wszystkie są na terenie jednego US.

    > - dla podatku dochodowego - pit5 wg zamieszkania przedsiębiorcy

    Zgoda - dla miejsca zamieszkania.

> [...]
    id=878
    > kawalek:
    > "jako siedzibę przedsiębiorcy - osoby fizycznej w rejestrze należy

    Tak, w kilku ustawach.

    > chyba że wskazał inne miejsce , z
    > którego zarządza działalnością swoich przedsiębiorstw.

    IMO to uzasadnienie jest "prawem powielaczowym".
    Nie ma ustawowej definicji "siedziby PRZEDSIĘBIORCY będącego OF"!

    > W zaświadczeniu
    > o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej podatnik wskazał nazwę
    > i siedzibę przedsiębiorcy ( zakładu głównego ) oraz inne miejsca
    > prowadzenia działalności."

    Przypadkiem tak rozumiana "siedziba" wypełnia wymogi ustawy o VAT,
    która żąda podania miejsca prowadzenia DG :) (a nie "siedziby").
    Inaczej mówiąc, *zastosowanie* owego objaśnienia da prawidłowy skutek
    mimo że samo pojęcie jest nie na miejscu - wg logiki wyciąganie
    prawidłowych wniosków z błędnych założeń jest dopuszczalne :)

    pzdr, Gotfryd