    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zmiana zasad ogolnych na VAT
    Date: Wed, 6 Feb 2008 10:19:06 +0100

    On Wed, 6 Feb 2008, Tomasz Gębala wrote:
    [...komuś...]
    > czy aby Wy, szanowni rozmówcy, na samym początku byliście tymi
    > wszystkowiedzącym,i?

    Ja np. nie.

    > Wszystko rozumieliscie

    W żadnym wypadku.
    Zasosowałem do siebie radę, którę daję wszystkim mającym pretensje
    że świat jest inaczej urządzony niż sobie wyobrażają ;)
    Znaczy żeby te 3000 do 4000 postów przeczytać z archiwum .prawo.podatki
    NA POCZĄTEK, zeby wiedzieć o czym mowa i czego się nie wie!
    Nie, nie żartuję, naprawdę tak zrobiłem. A .prawo czytywałem już
    wcześniej, więc miałem mniejsze zaległości w czytaniu np. Kodeksu
    Cywilnego i innych takich :>

    > - chetnie posluchalbym
    > dokladnego tlumaczenia a nie podsmiechujkow :(

    Istnieją obawy, że Ty na tym "dokładnym tłumczaczeniu" zechcesz
    POPRZESTAĆ.
    I wtedy wtopisz dokumentnie i nieodwołalnie, bo co robisz źle
    wyjaśni Ci dopiero najbliższa kontrola, która może przy okazji
    dokonać korekt podatków na 5 lat wstecz (z odsetkami).
    To, że VAT rozlicza się OBOK podatku dochodowego, i że płaci się
    go NIEZALEŻNIE od dochodowego, tudzież ze będąc podatnikiem VAT
    niekiedy i PCC trzeba rozliczyć jest "wstępem do podatków".

    Niestety, przepisy składają się z mnóstwa szczegółów, i to trzeba
    przeczytać :(

    Tak przy okazji: skoro *już wybrałeś* zasady ogólne, to założyłeś
    KPiR. W którym miejscu wpisałeś remanent początkowy, przed kosztem
    założenia DG (i ew. zakupu pieczątki) czy po?
    ;)

    pzdr, Gotfryd