  • 1. Data: 2004-01-09 14:20:10
    Temat: zmiany w zwolnieniach w PDOF a praktyka
    Od: "BK" <k...@f...polbox.pl>

    Witam,

    ciekawi mnie jak szanowni grupowicze radzą sobie z wypłatą ryczałtów
    samochodowych w tym roku??

    Jak wiadomo zostało wykreślone zwolnienie z opodatkowania wypłaty raczałtów
    za używanie pojazdów pracowników na cele służbowe. Spotkałem dwie
    intepretacje jedną z Gazety Prawnej, iż nadal korzysta ten przychód ze
    zwolnienia na podstawie art. 21 ust.1 pkt 13. Natomiast druga została wydana
    przez MF oczwywiście stwierdzająca, że na podstawie tego zapisu ryczałty nie
    korzystają ze zwolnienia.
    Rozumiem, iż w przypadku gdy ryczałty jednak nie korzystają ze zwolnienia to
    należy również doliczyć składkę na ZUS.
    Proszę o opinię.

    Pozdrawiam/BK

  • 2. Data: 2004-01-09 16:13:26
    Temat: Re: zmiany w zwolnieniach w PDOF a praktyka
    Od: "plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    > ciekawi mnie jak szanowni grupowicze radzą sobie z wypłatą ryczałtów
    > samochodowych w tym roku??

    przez kilka dni byly pytania wlasnie o ten problem i w sumie nadal jest tak,
    ze nie wiadomo do konca - trwa spor o interpretacje. Dokladnie opisywala to
    Rzeczpospolita z 23.12.2003 str. 2 i dzisiaj w GP mozna poczytac to samo. MF
    twierdzi, ze ryczalt nie korzysta ze zwolnienia, sprytni podatnicy ;) ze
    tak. Jesli bedzie opodatkowane to pewnie tez oskladkowane. W poniedzialek
    sprawa ma sie podobno ostatecznie wyjasnic, proponuje kupic GP - zapowiadana
    oficjalna interpretacja.

    pozdrawiam,

    Marcin K.

  • 3. Data: 2004-01-10 11:28:26
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

    Mam nadzieję, że się coś ostatecznie wyjaśni, gdyż i tak już firma
    wstrzymuje wypłaty ryczałtów do czasu wyjaśnienia sprawy.
    BK