  • 1. Data: 2002-11-04 15:31:34
    Temat: znowu bony
    Od: Kiciek <m...@d...pl>

    Witam

    O banach widze ze juz bylo, ale o tym co chcialbym zapytac chyba nie.
    Jezeli bylo to przepraszam !

    Chodza plotki ze podobno sa/maja byc jakies chece z bonami. Podobno
    jezeli nie wykupi sie bonow przed 11.11.2002 to hipermarkety beda
    naliczac jakis podatek.

    Ktoś cos moze wie na ten temat z bardziej fachowej strony ?
    TIA.

    --
    Pozdrowienia
    Kiciek

  • 2. Data: 2002-11-04 15:42:11
    Temat: Re: znowu bony
    Od: "ANIA" <l...@k...com.pl>

    Użytkownik "Kiciek" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chodza plotki ze podobno sa/maja byc jakies chece z bonami. Podobno
    > jezeli nie wykupi sie bonow przed 11.11.2002 to hipermarkety beda

    to nie hipermarkety naliczaja podatek, tylko pracodawca bedzie musial
    odprowadzic podatek i zus od wartosci bonu
    jak pracodawca dawal bon na sume 500zl to pracownik dotsal bon za 500zł
    teraz pracodawca nie moze wykupic bonow, bo jest to niezgodne z czym tam,
    chodzi o drobnych sklepikarzy
    mogli kupic, jak slyszalam, tylko do konca pazdziernika bez zadnych obciazen
    na niekorzysc pracownika
    jezeli pracodawca przeznaczy teraz 500zl jako premie dla praconika na swieta
    to musi zaplacic podatek i inne skladki:(
    takze pracownik znowu zostal poszkodowany i dostanie mniej kasy,
    a i tak za ta mniejsza kase pojdzie na zakupy do hipermarketu bo tam tanien
    i zaden drobny handlowiec sie nie wzbogaci
    takze jak widac nasze prawo jest do d...

    te informacje tez uslyszane:(

  • 3. Data: 2002-11-04 19:51:04
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Czy moze mi ktos wyjasnic jak tworza sie takie plotki?
    Czy w Polsce całe prawo tworzy sie w "kolejkach do magla"?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2002-11-04 23:29:49
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Nov 2002, Karol wrote:

    >+ Czy moze mi ktos wyjasnic jak tworza sie takie plotki?

    Przez czytanie w prasie (GP, zdaje się, dla przykładu)
    interpretacji że nie tylko wydawanie ale *również realizacja*
    da się wyinterpretować jako łamanie ustawy.
    W dzisiejszej GP ponownie, ale zupełnie "bez związku" z kwestią
    daty realizacji jest poruszony jeden z elementów łamigłówki:
    wydanie bonu nie jest realizacją zakupu...
    (tym razem chodzi o VAT - zauważ ciekawostkę: niewątpliwie
    zakup towaru w sklepie podlega VATowi. Pytanie gdzie "wcina"
    VAT jeśli po drodze jest bon ?? - oczywiście to może być
    bez znaczenia przy operacjach zwolnionych z VAT, ale sama
    idea "zniknięcia" VATu - tj. jego "uwidocznienia" z okazji
    niemożliwości wystawienia faktury, bo to że trzeba go
    ZAPŁACIĆ to nie wątpimy :[ - jest ciekawa :)).

    >+ Czy w Polsce całe prawo tworzy sie w "kolejkach do magla"?

    Nie, tak to powstają obyczaje niecięcia cytatów i pisania
    przed (cytatami) ;)

    >+ Pozdrawiam,

    Wzajemnie :)
    - Gotfryd
    (i bez urazy poproszę, i cięcie - jakieś 30 linii)
    [...]

  • 5. Data: 2002-11-05 07:46:03
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ANIA" <l...@k...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kiciek" <m...@d...pl> napisał w wiadomości

    ustawa o zakazie nieuczciwej konkurencji bedzie od przyszlego tygodnia
    zakazywala hipermarketom sprzedazy bonow towarowych - jezli chodzi o
    kwestie podatkowe (zasady opodatkowania i zwolnienia od podatku nic sie nie
    zmieni - wolne od podatku jesli srodki pochodza z ZFŚS i nie przekroczy sie
    limitu kwotowego). Ograniczenia nie beda dotyczyly bonow, ktore mozna
    realizowac w roznych sklepach w tym malych) / sieciach a nie tylko w jednej
    (emitenta bonu)
    Jezeli chcesz kupic bony, wystarczy do konca tygodnia podpisac umowe z
    marketem - platnosc i wydawanie bonow mozesz zorganizowac np przed swietami)

    co do sensownosci pomyslu mozna miec kilka zstrzezen:
    1. bonow "uniwersalnych" jeszcze nie ma
    2. teraz kupujac bony dla pracownikow moglem wynegocjowac w sklepie upust -
    ja zaplacilem za bony mniej lub moglem dac pracownikom wiecej bonow za dana
    kwote (na jedno wychodzi - teraz ten upust zjedza posrednicy)
    3. nawet jesli pracownik dostanie bon, ktory bedzie mogl wykorzystac i w
    TESCO i u pana Rysia w sklepiku na rogu, to i tak pojedzie do hiper bo tam
    za 100 zl kupi duuuzo wiecej

    no ale to juz kolejny po ustawie o kredycie konsumenckim przejaw dobrych
    checi z ktorego nic nie wynikło

  • 6. Data: 2002-11-05 08:30:19
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > co do sensownosci pomyslu mozna miec kilka zstrzezen:
    > 1. bonow "uniwersalnych" jeszcze nie ma

    Co rozumiesz pod pojeciem "uniwersalny"?
    Jezeli oznacza to bon emitowany przez podmiot posredniczacy (nie bedacy
    hipermarketem) to sie mylisz.
    Sa od kilku lat.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2002-11-05 08:32:55
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > Nie, tak to powstają obyczaje niecięcia cytatów i pisania
    > przed (cytatami) ;)

    To było całkiem świadome działanie :-)
    Pisanie pod nie odniosłoby takiego efektu.

    Pozdrawiam,

    Karol

  • 8. Data: 2002-11-05 08:35:25
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Przez czytanie w prasie (GP, zdaje się, dla przykładu)

    Chyba powinienes napisac, ze przez "nieczytanie prasy" :-)
    Gdyby ktos czytał to nie tworzyłby takich kretyńskich plotek.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 9. Data: 2002-11-05 09:19:06
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Co rozumiesz pod pojeciem "uniwersalny"?
    > Jezeli oznacza to bon emitowany przez podmiot posredniczacy (nie bedacy

    chodzi o takie, ktore beda moglyby byc realizowane nawet w malych sklepach
    (bo takie tylko beda ratowac ich konkurencyjnosc) - fakt, ze sa bony ktore
    mozna realizowac w kilku sieciach (ale tylko sieciach) i niestety tak jak
    napisalem placi sie 100% nominalu - supermarkecie mozna sporo urwac
    (oczywiscie jesli sporo sie bierze)

    --
    A.S.

  • 10. Data: 2002-11-05 09:29:47
    Od: Kiciek <_...@t...pl>

    Uzytkownik Matovy napisal w wiadomosci

> [...]
    > zakazywala hipermarketom sprzedazy bonow towarowych - jezli chodzi o
    > kwestie podatkowe (zasady opodatkowania i zwolnienia od podatku nic sie nie
    [...]

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi !

    --
    Pozdrowienia