  • 1. Data: 2007-02-04 20:58:35
    Temat: zryczałtowany podatek VAT od handlu internetowego.
    Od: s...@o...pl

    Przeglądam sobie właśnie projekt który miał wejść w życie 1 stycznia 2007, ale
    chyba opóźnił(?), dot. kwestii opłacania zryczałtowanego VAT-u przez małe firmy
    projekt ten ograniczał możliwość ryczałtu do podmiotów świadczących niektóre
    usługi i nie dotyczył mnie w żaden sposób.

    Ciekaw jestem, czy obecnie projekt nie uległ jakimś znaczącym zmianom na plus,
    tak abym mógł się na niego załapać.

    Gdzie poczytam najnowsze przecieki na ten temat?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2007-02-04 22:35:55
    Temat: Re: zrycza?towany podatek VAT od handlu internetowego.
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-02-2007 o 21:58:35 <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > plus,
    > tak abym mógł się na niego załapać.
    >
    > Gdzie poczytam najnowsze przecieki na ten temat?

    W BIP MF może gdzieś siedzieć, bo faktycznie zabrali się za spiepszanie
    różnic kursowych
    w PIT a VAT odłożyli na później i do tej pory się nie zabrali z powerotem
    :)

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-05 05:58:10
    Temat: Re: zryczaÂłtowany podatek VAT od handlu internetowego.
    Od: s...@o...pl

    na stronie www.mofnet.gov.pl jest wersja z czerwca,
    czyżby 7 miesięcy nie ruszali tego tematu w ogóle?

    Mnie bardzo pasowałaby regulacja przypominająca uproszczone zaliczki
    na podatek dochodowy. W 2006 był dochód o kilkanaście złotych większy
    niż minimum (2800 coś), a w 2007 szykuje się maleńki bo maleńki (10.000)
    dochód. Za to w 2008 szykuje się wielkie żniowo i wielkie dochody.

    Wg obecnego wzoru, mogę sobie wybrać zaliczki uproszczone na 2008,
    i będą one wynosiły 0,00 no i żadnych deklaracji, miesięcznych ani
    kwartalnych, a rozliczę się za cały rok dopiero 30 kwietnia 2009.

    Oczekiwałem czegoś podobnego w zakresie VAT-u. Wtedy cały rok nie składałbym
    absolutnie żadnych deklaracji. Fajnie byłoby. Niestety, widzę, że projekt
    idzie w zupełnie inną stronę. Ryczałty kwotowe dla osób, które świadczą usługi
    bardzo dalekie od internetowych.

    pozdr
    Aleksander