eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkizus- przekroczenie podstawy w 2003 r. - jar rozliczyć? › Re: zus- przekroczenie podstawy w 2003 r. - jar rozliczyć?
    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zus- przekroczenie podstawy w 2003 r. - jar rozliczyć?
    Date: Thu, 21 Oct 2004 15:33:57 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > No a jak ? ;)
    > Ale IM*H*O - dopiero *po zwrocie* (lub przeksięgowaniu) przez ZUS.
    > Kiedy ZUS "zaliczył zwrot" ? :)
    ZUS uznał, że te składki są niesłusznie zapłacone. Należy zrobić korektę i
    samemu pomniejszyć przelew (za październik 2004) na FUS a dopłacić na
    zdrowotne (z odsetkami?)

    > ROTFL ! :)
    Stąd też moje pytanie na grupę, bo mam nadzieję że ktoś już taki temat
    przerabiał a tym paniom z us raczej nie wierzę.
    > ...2004 ?
    tak, ponieważ korekta będzie zrobiona w październiku 2004.

    > Ja się "nie znam na rzeczy" ! Tylko z ustawy tak mi wychodzi... że
    > składki społeczne liczy się "zapłacone" (czytaj: bez względu na
    > "słuszność zapłaty") zaś zdrowotne "zapłacone ZGODNIE Z PRZEPISAMI"
    > czyli inaczej (wtedy rację miałaby pierwsza 'pani z US' !).
    Chociaż na dzień płacenia składek to było zapłacone zgodnie z przepisami.
    Przekroczenie progu nastapiło ponieważ pracownik pracował w dwóch zakładach.
    ZUS doliczył się dopiero w październiku, więc tym bardziej zakład nie mógł
    wiedzieć na bierząco.
    A ja dalej nie wiem jak to zrobić. Co w takim razie z tym zdrowotnym? Bo z
    tego mi wynika, że przez zdrowotne to jednak ta pierwsza pani z us miała
    duzo racji...

    > ...a jak one robiły ?? :)
    "Najprostszym sposobem jest pominięcie problemu. Jeżeli ZUS pisze, że
    zostały przekroczone składki na społeczne to nie ma potrzeby ruszania
    zdrowotnego. Ani tym bardziej podatku - bo przecież skarbowy nic nie mówi że
    jest źle. Nie ma też potrzeby wypłacania człowiekowi kwoty bo to mała kwota.
    W księgowości mozna pomniejszyć składki zakładowe a nie pracownicze 9inne
    paragrafy w księgowości budżetowej)."
    To jest właśnie sposób rozliczania przez księgową.

    --
    PawełJ