    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwolnienie z VAT
    Date: Wed, 26 Mar 2003 10:02:53 +0100

    Fugazi wrote:

    > Zalozylem jednoosobowa dzialalnosc - uslugi informatyczne i mam spory
    > klopot z tym czy powinienem przystapic do VAT. Teoretycznie na
    > informacji w US mowia ze nie ma takiej potrzeby, ze moge byc
    > zwolniony. Ale z drugiej strony znajomy ksiegowy stanowczo mnie
    > namawia na to ze jednak dla spokoju powinienem wejsc w VAT poniewaz:
    >
    > Art. 14 ust. 10 ustawy VAT:
    > Zwolnień [...] nie stosuje się do [...] podatników świadczących [...]
    > usługi w zakresie doradztwa i rzeczoznawstwa ...
    >
    > No i wlasnie problem w tym doradztwie. Po pierwsze gdy wybieralem
> [...]

    Problem stary i znany. Kilka lat temu toczyła sie na tej liście
    dyskusja czy decyduje zakres działalności zgłoszony czy faktyczny.
    Większość była za faktycznym. Tylko, że urząd skarbowy może mieć inne
    zdanie.
    Ogólnie rzecz biorąc to jeśli sprzedajesz programy i świadczysz usługi
    dla firm będących płatnikami VAT, to bycie samemu płatnikiem tego
    podatku jest dla ciebie korzystne. Oznacza to dodatkową biurokrację,
    ale pozwala odliczać VAT od twoich zakupów. Dodatkowo gdy sodziewasz
    się nadwyżek do zapłaty, pelecam rozliczanie kwartalne (nie kasowe!)

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,