  • 1. Data: 2003-01-27 13:26:02
    Temat: zwrot VATU a kontrola US
    Od: "Kundalini" <b...@g...pl>

    Witam

    Słyszałem taką pogłoskę, że jeśli składa się wniosek o zwrot VATU (a
    ponieważ kupiłem samochód ciężarowy to zamierzam to zrobić) to istnieje duża
    szansa na przeprowadzenie kontroli przez US, tak profilaktycznie, bo jeśli
    wykryją jakieś błędy w księgach, to będą mogli do czasu wyjaśnienia ten VAT
    przetrzymać.

    Czy ktoś z państwa może potwierdzić (lub wręcz przeciwnie) taką praktykę?

    ps. czy prośbę o zwrot VATu trzeba jakoś dodatkowo udokumentować (nie wiem,
    przesłać kopię homologacji i faktury zakupu np.)

    pozdrawiam
    k.

  • 2. Data: 2003-01-27 13:29:17
    Temat: Re: zwrot VATU a kontrola US
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Kundalini" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś z państwa może potwierdzić (lub wręcz przeciwnie) taką praktykę?

    Potwierdzam.
    U mnie i moich znajomych zawsze 100% kontroli

  • 3. Data: 2003-01-27 13:59:35
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b13c0m$aru$1@news.tpi.pl,
    niejaki(a): Kundalini z adresu <b...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    >
    > ps. czy prośbę o zwrot VATu trzeba jakoś dodatkowo udokumentować (nie
    > wiem, przesłać kopię homologacji i faktury zakupu np.)

    oczywiście kontrola murowana, ale jeżeli chcesz zwrot VAT tylko za zakupiony
    samochód to proponuje do VAT7 dołączyć ksero faktury i homologacji, wtedy
    masz duże szansę na spokojniejszy sen :) ostatnio tak zrobiłem i po raz
    pierwszy nie spadła mi kontrola a pieniążki zostały zwrócone

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2003-01-27 14:43:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Michał M. napisał:

> [...]
    > masz duże szansę na spokojniejszy sen :) ostatnio tak zrobiłem i po raz
    > pierwszy nie spadła mi kontrola a pieniążki zostały zwrócone

    Miałam taki sam przypadek - dołączyłam fakturę i świadectwo homologacji
    i było z głowy.
    Podatek zwrócili i nie przyszli.

    Chociaż, może to dlaetgo że siedziba firmy jest na takim zadupiu że
    autobus szef firmy sam wynajmuje żeby pracowników dowoził bo do
    najbliższego PKSu 4 kilomtery lasem :-))

    Juz dwa razy szef musiał sam sobie kontrolerki przywozić.
    Fajne to jest - na kontrole umawiają sie z parodniowym wyprzedzeniem bo
    nie maja czym dojechac :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-27 15:34:23
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Michał M. <m...@t...pl> wrote:
    > homologacji, wtedy masz duże szansę na spokojniejszy sen :) ostatnio
    tak
    > zrobiłem i po raz pierwszy nie spadła mi kontrola a pieniążki zostały
    > zwrócone

    W moim przypadku nawet VAT-7 nie za bardzo chcieli przyjąć,bez ksero
    faktury i homologacji.
    Wiem także że sprawdzali tę fakturę u dealera.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 6. Data: 2003-01-27 16:03:36
    Od: "Neno" <n...@m...org>

> [...]
    > wykryją jakieś błędy w księgach, to będą mogli do czasu wyjaśnienia ten
    Mi np. zwracaja Vat dosc czesto , dosc czesto go tez przepisuje sobie na
    nastepny miesiac ( ale tylko wtedy jak jest mala kwota ) . Kontroli z Vat
    nie bylo jeszcze na szczescie ani jednej .......
    Za to mialem kilka innych m.in. PDOOF itp .
    Moze dlatego nie mialem jeszcze zadnych problemow bo wystawiam f-ry tylko ze
    stawka 7% i normalne jest ,ze przy duzych zakupach suropwcow ze stawka 22% i
    pozostalych wydatkach , ktore sa czesto tez z takim Vatem , musi wyjsc kasa
    do zwrotu......
    A moze przyczyna lezy gdzies indziej.........
    Niewiem . W kazdym razie jeszcze ich nie bylo . I niech tak zostanie przez
    najblizesz 99lat :)))
    Pozdrawiam .
    Neno.

  • 7. Data: 2003-01-28 00:13:45
    Od: "Kundalini" <b...@g...pl>

    Dzięki wszystkim za informacje.
    Dołączyłem dokumenty, ale na wszelki wypadek postaram się być zwarty i
    gotowy.

    pozdrawiam
    k.