    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrot dla współmałżonka [tym razem po Polsku]
    Date: Wed, 12 Jul 2006 10:26:01 +0200

    Jano napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > takie
    > co

    > Na ale tak defacto US zwrócił pieniądze firmie żony a nie podatnikom
    > małżonkom.

    Gdyby firma żony to była sp. z.o.o. albo inna osoba prawna, to wtedy
    przyznałbym ci rację.

    > Tylko nie mów że firma i małżonka to to samo bo wtedy zapytam po co firmie
    > konto firmowe jak małżonka ma już osobiste.

    A właśnie że powiem :). I odpowiem na pytanie: konto firmowe dla DG jest
    potrzebne po to żeby:
    - bank się nie czepiał że jest łamany regulamin
    - US nie miał pokusy domniemywać że każda wpłata własna jest przychodem
    z działalności.

    I wielokrotnie na grupie było mówione, że jeżeli DG ma konto firmowe
    tylko po to żeby było, a wszystkie transakcje firmowe są dokonywane
    gotówką, PIT4 nie jest płacony, to można spokojnie podać konto
    niefirmowe, jako że zakazu nie ma.

    p. m.