  • 1. Data: 2005-06-05 19:07:47
    Temat: zwrot pozyczki znajomemu na konto - czy musi zaplacic podatek?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...unc.edu>

    Pozyczylem od znajomego pieniadze, powiedzmy 2000 zl.

    Jako ze mieszkamy daleko od siebie, zwrocilem mu te pieniadze przelewem
    na konto.

    Czy nie wrobilem przypadkowo znajomego - bo przyczepi mu sie do tej
    kwoty Urzad Skarbowy, i znajomy bedzie musial od tego zaplacic podatek?

    Tomek

  • 2. Data: 2005-06-05 19:12:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:
> [...]
    >
    > Czy nie wrobilem przypadkowo znajomego - bo przyczepi mu sie do tej
    > kwoty Urzad Skarbowy, i znajomy bedzie musial od tego zaplacic podatek?

    jak jakiś uczynny doniesie do US, to zapłaci od tego 2%.
    A dokładniej oboje zapłacicie po połowie.

    US nie ma dostępu do kont, więc dopóki ktoś nie doniesie, to się US nie
    dowie.

  • 3. Data: 2005-06-05 20:11:49
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >jak jakiś uczynny doniesie do US, to zapłaci od tego 2%.
    >A dokładniej oboje zapłacicie po połowie.

    No nie wiem. Wydaje mi się, że US może zażądać od pierwszego lepszego
    całości +ew. odsetki ustawowe jeżeli po terminie.

    A jak po terminie to chyba jeszcze kara?
    Można jeszcze iść w zaparte - wtedy gość zapłaci 75% od
    nieudokumentowanych dochodów. (Ale mam dziś czarny humor!)
    Arek

  • 4. Data: 2005-06-06 08:01:28
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d7vv6l$3aj$1@news.onet.pl>, Arek wrote:

> [...]
    > Można jeszcze iść w zaparte - wtedy gość zapłaci 75% od
    > nieudokumentowanych dochodów. (Ale mam dziś czarny humor!)

    Chyba troche bijecie piane. Banki sa od tego zeby transferowac
    pieniadze.

    Najprostsze wytlumaczenie:
    Znajomy byl u mnie, upil sie i zostawil kase wracajac do domu bo sie
    bal ze zgubi w pociagu. I mu ja potem odeslalem.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2005-06-06 12:49:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    CzeslawEm. wrote:
    > Znajomy byl u mnie, upil sie i zostawil kase wracajac do domu bo sie
    > bal ze zgubi w pociagu. I mu ja potem odeslalem.

    2% podatku od depozytu nieprawidłowego :)

  • 6. Data: 2005-06-07 08:27:41
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > 2% podatku od depozytu nieprawidłowego :)

    Cholera, czy jest w tym kraju jakakolwiek czyność
    od której nie płaci sie podatku ?????????????????
    No to gość sie upił i zapomniał kasy, a koleś uczciwy
    więc chciał mu oddać.

  • 7. Data: 2005-06-07 09:06:17
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d81gom$rp1$3@inews.gazeta.pl>, witek wrote:

    > 2% podatku od depozytu nieprawidłowego :)

    No to hipotetyczna sytuacja:
    Stoisz przy okienku w banku z kolega ktory ma walizke pieniedzy do
    wplacenia na swoje konto.
    On daje ci ja potrzymac na chwile bo musi wyjac dowod z portfela.

    Kolejny nieprawidlowy depozyt ?

    Troche rozsadku US ma jakkolwiek z punktu widzenia prawa niewinnych nie
    ma. Sa tylko tacy co jeszcze nie oplaca sie im dop* bo za malo maja i
    akcja bylaby malo oplacalna.

    --------------------------------------
    I tu chodzi mi po glowie sytuacja Lukosa ktory ma miliardy dlugow
    podatkowych.
    Jak to jest ze nikt nie widzial gdy dlugu bylo milion, 10 milionow ...
    itd tylko wszyscy spali do czasu az dlugow sie nazbieralo kilka
    miliardow ?
    Putin powininen zwolnic 90% swoich urzednikow skarbowych. Ale taka
    akcja tez bylaby malo oplacalna.

    I dosc dywagacji.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 8. Data: 2005-06-07 12:52:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    CzeslawEm. wrote:

> [...]
    > wplacenia na swoje konto.
    > On daje ci ja potrzymac na chwile bo musi wyjac dowod z portfela.

    Nie. Prawidłowy. Oddaje te same pieniądze co dostał.
    Depozyty prawidłowe nie podlegają pod PCC

  • 9. Data: 2005-06-07 15:07:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jun 2005, Bozoo wrote:

    >+ > 2% podatku od depozytu nieprawidłowego :)
    >+
    >+ Cholera, czy jest w tym kraju jakakolwiek czyność
    >+ od której nie płaci sie podatku ?????????????????

    Jest.
    Było już kiedyś - w starożytności gdzieś (znowu mi wyparowało gdzie)
    stosowali podatek od oddychania. A może nazywał się "od powietrza"
    (że niby powietrze królewskie było).
    Niedowierzających że korzystanie z królewskiego dobra (powietrza
    znaczy) jest ważne zamykano w szczelnej skrzyni i czekano aż
    zmienią zdanie.

    >+ No to gość sie upił i zapomniał kasy, a koleś uczciwy
    >+ więc chciał mu oddać.

    ...to powinien odnieść :]
    Inna sprawa iż wirtualizacja różnych bytów - w tym niematerialna
    postać takich praw majątkowych jak okazanych w pieniązdu czy akcjach
    zdaje się trochę przekroczyła wyobraźnię ustawodawcy; jest
    dajmy na to umowa depozytu między przedsiębiorcami: gość wyjeżdża
    i nie dowierza bankom (a nuż wywiną jakiś numer ze zmianami umowy)
    więc powierza innemu przdsiębiorcy w depozyt kwotę 100 000 zł.
    Pytanie: jak "prawidłowo" oddać TE SAME PIENIĄDZE ?
    :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-06-07 19:52:22
    Od: maHo <m...@p...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    [ciach]
> [...]
    > więc powierza innemu przdsiębiorcy w depozyt kwotę 100 000 zł.
    > Pytanie: jak "prawidłowo" oddać TE SAME PIENIĄDZE ?

    no chyba normalnie: te same 1000 banknotów 100złotowych (ile to będzie w
    przeliczeniu na walizki - nie wiem. wydaje mi się że niecała jedna).

    pozdrav

    maHo