eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Reakcja gdzie jest granica absurdu prawa podatkowego? Niebezpieczne skutki podatkowe założenia rachunku zarabiającego AliorBank

  • 11. Data: 2009-02-14 16:58:18
    Temat: Re: próbarozwiązania problemu z AliorBankiem
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    <k...@o...pl> wrote in message
    news:20d9.000000c5.4996d6c6@newsgate.onet.pl...
    > http://www.vat.pl/1202_alior_bank_skutki_podatkowe_5
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.p

    > też nie zgadzam się z argumentacją vat.pl
    > aczkolwiek może dobrze że zasygnalizowali niebezpieczeństwo
    > bo oprócz pośrednictwa pożyczkowego 1osDG na 19% liniowym
    > założyłem sobie spółkę jawna 3% PPE i dla mnie utrata prawa
    > do ryczałtu byłaby katastrofą)
    >
    > jednak przez chwilę ZAŁÓŻMY że vat.pl ma rację
    > kwota 50zł = _świadczenie_ usługi => utrata prawa do ryczałtu
    >
    > czy zmieniłoby sytuację przeformułowanie oferty aliora tak, aby
    > odsetki od środków na rachunku wynosiły
    > dla salda 0,00 do 8999,99zł - 0%
    > dla salda 9.000zł do 600.000.000zł - 0,0001%, _ale_nie_mniej_niż_
> [...]

    Podoba mi się :)
    k.

  • 12. Data: 2009-02-14 17:36:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <k...@o...pl>
    0zl_aktualnosci_pitpl_4696.php

> [...]
    > odsetki od środków na rachunku wynosiły
    > dla salda 0,00 do 8999,99zł - 0%
    > dla salda 9.000zł do 600.000.000zł - 0,0001%, _ale_nie_mniej_niż_

    zmieniloby, bank musilaby potrącić 10 zl jako podatek belkowy i firma
    dostalaby tylko 40
    mała poprawka" "... nie mniej niż 62zl/mies." i już bedzie dobrze
    *** blad ***

  • 13. Data: 2009-02-14 17:38:10
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości

    > zmieniloby, bank musilaby potrącić 10 zl jako podatek belkowy i firma
    > dostalaby tylko 40
    > mała poprawka" "... nie mniej niż 62zl/mies." i już bedzie dobrze

    Piszemy o d-g w rozumieniu ustawy o swobodzie?

    To chyba nie bank musiałby potrącić, tylko podlegałoby to opodatkowaniu pdof
    czy tam jakiejś stawce ryczałtu...

    marekz

  • 14. Data: 2009-02-14 17:39:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

> [...]
    > dostalaby tylko 40
    > mała poprawka" "... nie mniej niż 62zl/mies." i już bedzie dobrze

    Przy rachunkach zwiąanych z prowadzeniem działalności gospodarczej nie
    pobiera się "belkowego".

  • 15. Data: 2009-02-14 21:52:52
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > też nie zgadzam się z argumentacją vat.pl
    a pomijając już ryczałt, wg vat.pl dana firma świadczy usługi
    pośrednictwa finansowego i za tę usługę otrzymuje od Aliora 50 zł
    miesięcznie. Pytanie: czy to jest zgodne z prawem, jeśli dana osoba nie
    ma we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej/regonie usług
    pośrednictwa finansowego?

    Trudno oczekiwać, aby każda firma będąca potencjalnym klientem Aliora
    miała taki wpis...

  • 16. Data: 2009-02-14 21:56:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Radek Wroclawski pisze:
> [...]
    > pośrednictwa finansowego?
    >
    > Trudno oczekiwać, aby każda firma będąca potencjalnym klientem Aliora

    Nie ma chyba kary za wykonywanie czynności nie ujętych we wpisie,
    tudzież nie wykonywaniu pomimo wpisu.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-02-14 22:44:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009, Liwiusz wrote:

    > Nie ma chyba kary za wykonywanie czynności nie ujętych we wpisie, tudzież
    > nie wykonywaniu pomimo wpisu.

    Dodatkowo to jest przychód "uboczny".
    Nie stanowi celu działania firmy, na KPiR nie idzie do kol.7 ("sprzedaż")
    lecz 8 ("pozostałe przychody").
    Jak ktoś z okazji uzyskiwania "pozostałych przychodów" zmieniał wpis,
    np. z powodu odsetek bankowych dopisywał "działalność finansową" a z
    powodu sprzedaży zużytego ST (np. na złom :>) wpisywał "handel sprzętem"
    to niech się przyzna ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-02-14 22:47:09
    Temat: Re: Reakcja gdzie jest granica absurdu prawa podatkowego? Niebezpieczne skutki podatkowe założenia rachunku zarabiającego AliorBank
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009, SDD wrote:

    > Tomek podejrzewa - moze nawet slusznie - ze to jest zwykly artykul
    > sponsorowany (patrz 4 posty wyzej),

    O, nie ja jeden czytam "wątkowo chronologicznie", czyli "nie do
    góry nogami", myślałem że się wyróżniam ;)

    > ale w sumie to im ten sponosoring nei
    > wyszedl za bardzo , bo np. wiele osob moze teraz skojarzyc oferte Aliora
    > z miną podatkowa :)

    Nihil novi sub sole.
    Do dziś pamiętam jednemu bankowi reklamę "2+2=5".
    Przy takim liczeniu raczej nie powinni moich pieniędzy oglądać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-02-14 23:59:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Nihil novi sub sole.
    > Do dziś pamiętam jednemu bankowi reklamę "2+2=5".
    > Przy takim liczeniu raczej nie powinni moich pieniędzy oglądać ;)

    Hehe - to tak samo, jakby w "Sprawie dla reportera" red. Elzbiety Jaworowicz
    reklamowac jakiegos dewelopera lub biuro podrozy...
    Albo w burdelu reklamowac szkole dla panienek z internatem - ciekawe ilu
    ojcow odwiedzajacych ten przybytek zdecydowaloby sie w reklamowanej szkole
    umiescic swoje corki :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-02-15 09:15:05
    Temat: Re: Reakcja gdzie jest granica absurdu prawa podatkowego?
    Od: BK <b...@g...com>

    Generalnie IMO vat.pl - szukaja sensacji. Nie byloby o czym pisac
    gdyby nie ta zaczepka. Mnie szczerze mowiac ich pomysl na mozliwa
    interpretacje podatkowa powalil.

    Brakuje u nich zrozumienia, ze kasa wyplacana przez bank moze byc
    traktowana w innych kategoriach niz wynagrodzenie za usluge czy
    odsetki. Dla nich koniecznie taka oplata musi byc zaszufladkowana w
    takich kategoriach. Inaczej byc nie moze.