  • 1. Data: 2004-01-11 12:57:38
    Temat: Remamenty
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    1. Czy w KPiR muszę wpisywać zarówno remament na 01.01, jak i 31.12?

    2. Rozumiem, że wartość remamentu początkowego staje się kosztem w
    styczniu?

    3. Gdzie rozliczam różnicę między remamentami? To jest dla mnie najbardziej
    zagadkowe. :) W zeznaniu rocznym?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 2. Data: 2004-01-11 14:22:22
    Temat: Re: Remamenty
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Samotnik napisał(a):
    > 1. Czy w KPiR muszę wpisywać zarówno remament na 01.01, jak i 31.12?

    to jest ten sam remamnent.Na 31.12. wpisujesz w KPiR z 2003r , natomiast
    01.01.2004 jest w KPiR z 2004

    > 2. Rozumiem, że wartość remamentu początkowego staje się kosztem w
    > styczniu?

    Tak, tylko następnego roku czyli 2005-pod warunkiem że się rozliczyć w m-cu
    styczniu.
    Jest niby możliwość zaliczenia remanentu w koszty stycznia,ale trzeba zrobić
    następny na jego koniec.

    > 3. Gdzie rozliczam różnicę między remamentami? To jest dla mnie
    > najbardziej zagadkowe. :) W zeznaniu rocznym?

    W KPiR przy wyliczeniu rocznego dochodu.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 3. Data: 2004-01-11 14:38:21
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnijto_>

    Samotnik wrote:

    > 1. Czy w KPiR muszę wpisywać zarówno remament na 01.01, jak i 31.12?
    Tak. pierwsza i AFAIR ostatnia pozycja księgi

    > 2. Rozumiem, że wartość remamentu początkowego staje się kosztem w
    > styczniu?
    Nie. Dopiero w rozliczeniu następnego remanentu.

    > 3. Gdzie rozliczam różnicę między remamentami?
    W KPiR

    > To jest dla mnie najbardziej
    > zagadkowe. :) W zeznaniu rocznym?

    W zeznaniu to masz wszystko do kupy. Różnica remanentów (początkowy -
    końcowy) powiększa lub pomniejsza KUP.
    Maksymalne uproszczenie (nie bić, wiem że w Świętej Księdze jest to
    inaczej ujęte):
    Jeżeli remanent końcowy jest większy od początkowego to ta różnica jest
    jakby dochodem (pomniejsza koszt uzyskania przychodu)
    Jeżeli końcowy jest mniejszy niż początkowy - różnica stanowi coś w
    rodzaju kosztu (powiększa KUP).

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 4. Data: 2004-01-11 14:43:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <btrm6u$soh$1@news.onet.pl>, Jacek wrote:

    > to jest ten sam remamnent.Na 31.12. wpisujesz w KPiR z 2003r , natomiast
    > 01.01.2004 jest w KPiR z 2004

    A, czyli jeden protokół spisu wystarczy?

> [...]
    > styczniu.
    > Jest niby możliwość zaliczenia remanentu w koszty stycznia,ale trzeba zrobić

    Czekaj, czyli gdzie mam zaksiegowac remament koncowy 2003 jako koszt? W
    styczniu 2005 roku?!

    > W KPiR przy wyliczeniu rocznego dochodu.

    No OK, ale to jest tylko zapis na ostatniej stronie KPiR za ten rok. A
    gdzie to sie rozlicza z fiskusem?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-01-11 16:31:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <btrsjn$gm7$2@news.onet.pl>, Hrabia Mol wrote:
    > W KPiR

    gdzie i jak?

> [...]
    > jakby dochodem (pomniejsza koszt uzyskania przychodu)
    > Jeżeli końcowy jest mniejszy niż początkowy - różnica stanowi coś w

    Dzięki za informacje. Czyli remamenty nie mają bezpośredniego skutku w
    deklaracjach PIT-5, a jedynie koryguje się o ich róznicę zeznanie roczne?

    A jak z VATem? On jest po prostu odliczany przy zakupie towarów i koniec?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2004-01-11 22:15:30
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnijto_>

    Samotnik wrote:
    > gdzie i jak?
    U mnie - pod tabelką z zestawieniem przychodów w poszczególnych miesiącach.

    > Dzięki za informacje. Czyli remamenty nie mają bezpośredniego skutku w
    > deklaracjach PIT-5, a jedynie koryguje się o ich róznicę zeznanie roczne?
    Zakładając, że w ciągu roku nie wypadnie Ci remanent - dokładnie tak.

    > A jak z VATem? On jest po prostu odliczany przy zakupie towarów i koniec?
    No nie - jeszcze trzeba prowadzić zapisy w ewidencji zakupów VAT, robić
    co miesiąc VAT-7 i parę innych nieprzyjemnych rzeczy.
    Aha - jeszcze trzeba VAT naliczać, sprzedając kontrahentom COŚ.

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 7. Data: 2004-01-11 23:08:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <btsjer$o9b$2@news.onet.pl>, Hrabia Mol wrote:
    > No nie - jeszcze trzeba prowadzić zapisy w ewidencji zakupów VAT, robić
    > co miesiąc VAT-7 i parę innych nieprzyjemnych rzeczy.
    > Aha - jeszcze trzeba VAT naliczać, sprzedając kontrahentom COŚ.

    :) Chodzi mi o to, czy z rejestru VAT towary ujęte w remamencie końcowym
    podlegają podobnemu swoistemu 'wyksięgowaniu' jak z kosztów w rozumieniu
    PDoF.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-01-12 14:07:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@k...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nijak. VAT do tego nic nie ma :)
    > BTW: czytałeś "instrukcję wypełniania KPiR" ?

    Tak, a co? :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 9. Data: 2004-01-12 14:10:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, Samotnik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ PDoF.

    Nijak. VAT do tego nic nie ma :)
    BTW: czytałeś "instrukcję wypełniania KPiR" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-01-12 14:18:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>