  • 1. Data: 2004-01-10 21:22:12
    Temat: Równolegle DG i umowa zlecenie/o dzieło
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Mam takie pytanko, czy prowadząc DG mogę równocześnie
    zrobić coś dla jakiejś firmy na umowę zlecenie (lub o dzieło) ?
    Dodam, że jest to ten sam rodzaj działalności (konkretnie
    pisanie programów) co mam w DG.
    Ale czasem robiąc to na umowę o dzieło jest mi lepiej
    bo mogę koszty policzyć sobie 50% (prawa autorskie)
    no i w firmie nie zwiększa mi się przychód przez który
    mógłbym musieć np. przejść na VAT.
    Czy taka działalność równoległa na firmę i osobiście
    nie jest jakoś ograniczona prawnie ?

    Marek

  • 2. Data: 2004-01-10 21:32:41
    Temat: Re: Równolegle DG i umowa zlecenie/o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, EMPI wrote:

    >+ Hej !
    >+
    >+ Mam takie pytanko, czy prowadząc DG mogę równocześnie
    >+ zrobić coś dla jakiejś firmy na umowę zlecenie (lub o dzieło) ?

    Ależ wszystkie takie umowy są "zleceniem" lub "o dzieło" :)
    Tyle że *w ramach DG*, a jak mi z rzutu kostką wychodzi - ty
    pewnikiem chcesz spytać o "umowy wykonywane osobiście" !

    >+ Dodam, że jest to ten sam rodzaj działalności (konkretnie
    >+ pisanie programów) co mam w DG.

    Wykluczone. Przeczytaj co jest w ustawie: umowa osobista to
    taka której nie świadczysz w zakresie i w ramach DG...

    >+ Ale czasem robiąc to na umowę o dzieło jest mi lepiej
    >+ bo mogę koszty policzyć sobie 50% (prawa autorskie)

    Chciałbyś :)
    Owe 50% ma na celu pokrycie różnych kosztów które na DG
    mógłbyś uznać za KUP - w szczególności amortyzację, podzlecenia
    (firmom !) spraw ubocznych itp.

    >+ no i w firmie nie zwiększa mi się przychód przez który
    >+ mógłbym musieć np. przejść na VAT.

    Tak z ciekawości: miałeś może jakieś umowy w których
    świadczyłeś "doradztwo", np. konsultacje,... ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-10 22:02:42
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak z ciekawości: miałeś może jakieś umowy w których
    > świadczyłeś "doradztwo", np. konsultacje,... ?

    Nie stresuj faceta, niech żyje w nieświadomości :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2004-01-11 22:12:57
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    hej !

    > Wykluczone. Przeczytaj co jest w ustawie: umowa osobista to
    > taka której nie świadczysz w zakresie i w ramach DG...

    No to kanał :-(
    Mam DG i równolegle pracowałem na umowe o pracę (ta sama działka)..
    Teraz pracodawca rozwiązał ze mną umowę o pracę i zawarł od stycznia
    umowę zlecenie.

    > Tak z ciekawości: miałeś może jakieś umowy w których
    > świadczyłeś "doradztwo", np. konsultacje,... ?

    chodzi o umowy zlecenia/o dzieło czy na firmę ?

    Marek

  • 5. Data: 2004-01-12 14:45:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ > Tak z ciekawości: miałeś może jakieś umowy w których
    >+ > świadczyłeś "doradztwo", np. konsultacje,... ?
    >+
    >+ chodzi o umowy zlecenia/o dzieło czy na firmę ?

    "Na firmę". Wyjaśniem ze chodzi o to iż "doradztwo" jest wyłączone
    ze zwolnienia z VAT. W takich dziedzinach jak komputerologia
    trzeba uważać ze zwolnieniem z VAT :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-01-12 14:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 11 Jan 2004, EMPI wrote:
    [...]
    >+ No to kanał :-(
    >+ Mam DG i równolegle pracowałem na umowe o pracę (ta sama działka)..
    >+ Teraz pracodawca rozwiązał ze mną umowę o pracę i zawarł od stycznia
    >+ umowę zlecenie.

    Żadna tragedia. Będzie "w ramach DG".
    Kupisz sobie nowy komp coby koszty były, kolorową drukarkę (laser),
    nie wiem co tam jeszcze będzie "niezbędne" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-12 14:47:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ > Tak z ciekawości: miałeś może jakieś umowy w których
    >+ > świadczyłeś "doradztwo", np. konsultacje,... ?
    >+
    >+ Nie stresuj faceta, niech żyje w nieświadomości :)

    Tia... a później zawału dostanie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-12 16:41:30
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Żadna tragedia. Będzie "w ramach DG".

    Tragedia jest ogromna, bo tym sposobem będę musiał
    za pół roku przejś na VAT :-(

    Marek

  • 9. Data: 2004-01-12 16:44:01
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > "Na firmę". Wyjaśniem ze chodzi o to iż "doradztwo" jest wyłączone
    > ze zwolnienia z VAT. W takich dziedzinach jak komputerologia
    > trzeba uważać ze zwolnieniem z VAT :)

    Hmm.... no to mam taką umowę na obsługę komputerową pewnej
    jednostki, gdzie w paru punktach mam wyszczególnione co wchodzi
    w skład takiej obsługi i m.in. jest tam punkt mówiący o doradztwie
    dot. kierunków komputeryzacji jednostki.

    I jak się to ma do VAT ?

    Marek

  • 10. Data: 2004-01-12 22:46:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2004, EMPI wrote:
    [...]
> [...]
    >+ w skład takiej obsługi i m.in. jest tam punkt mówiący o doradztwie
    >+ dot. kierunków komputeryzacji jednostki.

    Tak:
    ++++
    10. Zwolnień, o których mowa w ust. 1, 5 i 6, nie stosuje
    się do podatników określonych w art. 5 ust. 2, do importu
    towarów i usług oraz podatników:
    [...]
    2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi w zakresie
    doradztwa i rzeczoznawstwa, a także usługi jubilerskie.
    ----

    Definicji "doradztwa" w ustawie o VAT nie ma, czyli
    można sobie wyciągać dowolne definicje "z innych ustaw
    lub języka potocznego". Co pasuje (do "doradztwa")
    to się może załapać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)