  • 1. Data: 2004-01-10 21:27:17
    Temat: Vat - grunty budowlane
    Od: kt99 <k...@w...pl>

    Witam
    Słyszałam, iż od maja 2004 wprowadzona zostanie 22 % stawka przy sprzedazy gruntów(
    aktualnie nie podlega Vat). Czy komus wiadomo co będzie w przypadku sprzedaży prawa
    wieczystego użytkowania gruntu? Jak ustawa Vat potraktuje ten temat. Wg mnie nie
    można tutaj mówić o sprzedaży tylko o przeniesieniu prawa, ale może nie mam racji.
    Czy ktoś z Was coś słyszał na ten temat?
    Pozdrawiam
    KT
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2004-01-12 14:44:26
    Temat: Re: Vat - grunty budowlane
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2004, kt99 wrote:

    >+ Witam

    Też. I składam podanie: pisz krótszymi liniami ! Mi wylazła tak że
    kończy się ze dwa monitory dalej ;)

    >+ Słyszałam, iż od maja 2004 wprowadzona zostanie 22 % stawka przy
    >+ sprzedazy gruntów( aktualnie nie podlega Vat).

    ...którego zgodnie z opinią z prasy nie będzie można odliczyć :>
    Przyznam że nie widziałem na grupie dotąd komentarza do problemu
    który kiedyś był muśnięty: czy przy sprzedaży gruntu wartość
    jego zakupu jest kosztem (a to jest podstawa do dywagacji o VAT :)).

    >+ Czy komus wiadomo co będzie w przypadku sprzedaży prawa wieczystego
    >+ użytkowania gruntu? Jak ustawa Vat potraktuje ten temat. Wg mnie nie
    >+można tutaj mówić o sprzedaży tylko o przeniesieniu prawa,

    Wg tego co widziałem - to tak jak piszesz, "prawo" nadal nie
    będzie podlegało.

    pozdrowienia, Gotfryd