  • 1. Data: 2004-07-16 08:01:24
    Temat: Rozliczenie delegacji zagranicznej
    Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl>

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza. Ostatnio bylem w delegacji zagranicznej i
    mam pare pytan odnosnie jej rozliczenia.

    1) Podroz rozpoczela sie o 1:00 a przekroczenie granicy nastapilo o
    godzinie 10:45 (start samolotu). Powrot po nastepnych pelnych 5 dniach
    pobytu za granica nastapil 6 dnia i przekroczenie granicy nastapilo o
    godzinie 12:30 (ladowanie samolotu). Po czym do domu dotarlem o 19:00.
    Ile diet w rozliczniu uwzglenic jako pobyt za granica a ile jako dieta
    krajowa.

    2) Czy jakko prowadzacy dzialalnosc nalezy mi sie takze jedna dodatkowa
    dieta zagraniczna na dojazd z/do lotniska? (wiem ze, pracownikowi to
    przysluguje)

    3) W jaki sposob doliczyc bilety do kosztow delegacji (lotniczy, kolejowy,
    autobusowy)? Czy wartosc netto?

    Dziekuje i pozdrawiam
    Slawek

  • 2. Data: 2004-07-16 08:26:30
    Temat: Re: Rozliczenie delegacji zagranicznej
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Z tego co wiem to tobie nie przysługuje żadna dieta jako właścicielowi firmy
    !!!
    Możesz jedynie rozliczyć wydatki dokonane podczas podróży !!

    Chyba,że się mylę to specjaliści mnie poprawią.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-07-16 14:23:03
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 16 Jul 2004 10:01:24 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Ewa P napisal(a):

> [...]
    > godzinie 12:30 (ladowanie samolotu). Po czym do domu dotarlem o 19:00.
    > Ile diet w rozliczniu uwzglenic jako pobyt za granica a ile jako dieta

    Diety zagranieczne od godziny wyjazdu ( przekroczenia granicy ) do godziny
    powrotu ( tak samo ).

    > 2) Czy jakko prowadzacy dzialalnosc nalezy mi sie takze jedna dodatkowa
    > dieta zagraniczna na dojazd z/do lotniska? (wiem ze, pracownikowi to
    > przysluguje)

    Nie jestem calkiem pewny ale wlascicielowi firmy nie przysluguja ryczalty.
    naotomiast na pewno mozesz zaliczyc wydatki w/g biletow/rachunkow.

    > 3) W jaki sposob doliczyc bilety do kosztow delegacji (lotniczy, kolejowy,
    > autobusowy)? Czy wartosc netto?

    Jezeli masz FV na bilet lotniczy to traktujesz tak samo jak inne FV. Jezeli
    nie to MZ wliczasz w calosci w koszty cene biletu.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2004-07-16 14:23:10
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Fri, 16 Jul 2004 10:26:30 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Karpow
    napisal(a):

> [...]
    > !!!
    > Możesz jedynie rozliczyć wydatki dokonane podczas podróży !!
    >
    > Chyba,że się mylę to specjaliści mnie poprawią.

    A od kiedy to wlascicielowi firmy nie przysluguja diety ?
    Mozesz to poprzec przepisem?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2004-07-16 16:15:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "jack" <n...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Jeżeli jedziesz w delegację i płacisz tam nocleg oraz na wszystkie inne
    > wydatki bierzesz rachunek to jaką dietę chcesz sobie wypłacić???

    Nie wypłacić, tylko zaliczyć do kosztów.
    W przysługującej wysokości.
    Nie wszystkie wydatki się nadają na koszty,
    i od tego jest dieta.
    A wydatki swoją drogą (wg rachunków)

  • 6. Data: 2004-07-16 16:15:36
    Od: "jack" <n...@z...pl>

  • 7. Data: 2004-07-16 21:14:57
    Od: "Kasia Mika" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Ewa P" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dziekuje i pozdrawiam
    > Slawek
    >
    > Ja robie to tak: odcinek krajowy od 1 w nocy do 10.45 powyzej 8 godzin
    wyjazd kilkudniowy a wiec nalezy sie pelna dieta (od 8 godzin liczy sie
    pelna diete przy wyjazdach kilkudniowych). pozniej start samoloty a wraz z
    nim zaczyna sie liczenie diety zagranicznej i tu pojawia sie pytanie gdzie
    Pan byl bo kazde Panstwo ma swoja stawke.np wlochy 42 Euro za jedna dzien
    pobytu etc etc.u Ciebie jesli dobrze zrozumialam wychodzi 6 pelnych diet
    zagranicznych x stawka danego Panstwa x kurs waluty na dzien powrotu. i
    dodalabym jeszczr jedna dieta krajowa w trakcie powrotu z lotniska do
    domciu. czyli suma sumarum. 6 zagranicznych i dwie krajowe teraz wynosza 21
    zl/diete. . jesli chodzi o noclegi to oczywiscie wliczasz w koszty PWS-u
    tylko bez prawa odliczenia VAT-u. Dieta nie przysluguje jezeli masz rachunek
    badz fv za obiad etc , ale zawsze mozna to opisac jako spotkanie z klientem.
    Tutaj znajdziesz dokladne info na temat rozliczen diet zagranicznych jak
    rowniez poszczegolne kraje i stawki diet.
    http://www.msp.money.pl/firma/informator/diety/diety
    _z/
    oraz link do rozliczenia krajowej diety:
    http://www.msp.money.pl/firma/informator/diety/diety
    _k/
    pozdrawiam
    Kasia

  • 8. Data: 2004-07-17 09:39:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Kasia Mika" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > i tu pojawia sie pytanie gdzie
    > Pan byl bo kazde Panstwo ma swoja stawke.np wlochy 42 Euro za jedna dzien
    > pobytu etc etc.

    Wsztystkie diety zagr. liczy się wg jednej stawki- kraju docelowego podrózy

    > Dieta nie przysluguje jezeli masz rachunek
    > badz fv za obiad etc , ale zawsze mozna to opisac jako spotkanie z
    klientem.

    Po co?
    Jeśli zechce wrzucić w koszty rachunek za
    konsumpcję będzie musiała jeszcze trzymać
    się limitu repr i rekl, a dieta jest prostszym
    rozwiązaniem.