  • 1. Data: 2004-07-16 06:37:56
    Temat: VAT od paliwa
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Prosze o porade :
    mam auto - Ford Transit, w dowodzie jest ze to auto ciezarowe i ze jezdzi na
    rope ( diesel )
    zbieram faktury i odliczam VAT ( firma na ryczalcie z vatem ) od paliwa
    czy auto musi miec kwit ( homologacje ) ze to auto ciezarowe aby odliczac
    VAT od paliwa ?
    chodzi mi o odrebny dokument stwierdzajacy ze to auto cieazarowe ze ma taka
    to a taka ladownosc itd - czy musze sie zwracac o ta homologacje do
    producenta aby odliczac VAT od paliwa ? czy wystarcczy wpis w dowodzie
    jak to jest, prosze o odpowiedz

    MAciej

  • 2. Data: 2004-07-16 12:38:08
    Temat: Re: VAT od paliwa
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    dodam jeszcze ze to auto typowo dostawcze zaden osobowy z kratka , jest w
    nim 3 miejsca i ladownosc 1250 kg, czyli wiecej niz n * 68 +
    ale czy uzad skarbowy moze zadac odemnie homologacji ?

    MAciej

  • 3. Data: 2004-07-16 12:47:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik RUN napisał:

    > dodam jeszcze ze to auto typowo dostawcze zaden osobowy z kratka , jest w
    > nim 3 miejsca i ladownosc 1250 kg, czyli wiecej niz n * 68 +
    > ale czy uzad skarbowy moze zadac odemnie homologacji ?

    Może, bo ustawa jej wymaga.
    Sprawa była poruszana ostatnio w Rzepie. MF "nie widzi problemu" bo
    podobno stosowna homologacje na model mozna otrzymac w min.
    infrastruktury jeżeli nie dysponuje nią sprzedawca/importer.
    A MI mówi że na indywidulane wnioski homologacji nie wydaje.
    Poza tym wyciąg ze świadectwa homologacji (tak jest w ustawie) a
    homologacjia to podobno co innego.

    Paranoja.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk