  • 1. Data: 2004-07-15 21:53:44
    Temat: podwójna dzialalność gospodarcza
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

    witam
    prowadze działalność gospodarczą pod nazwą x - KPiR zasady ogólne PIT 5
    chciałbym rozpocząć dodatkowe zajęcie a dokładnie wideofilmowanie (wesela
    chrzciny itd.).
    1 czy mam zarejestrowac te dzialalnosc jako odrebna firme tzn nowy regon i
    wszystkie inne zgłoszenia
    2 jak z podatkami zusem ile miałbym placic zusu czy tak jak obecnie 60% czy
    tylko ub zdrowotne
    3. a moze jakies inne pomysly aby bylo najmniej kosztow4
    4 chce kupic profesjonalny sprzet - kamera za 25tys. i cały osprzęt łącznie z
    komputerem i oprogramowaniem - czy zakup na raty moge wliczyc w koszty i czy ma
    byc to środek trwały ( kamera komputer i caly osprzet)
    5 potrzebny bedzie jeszcze 60 godzinny kurs wideofilmowania czy moge wliczyc go
    w koszty firmy?
    dziekuje jas

  • 2. Data: 2004-07-16 07:39:36
    Temat: Re: podwójna dzialalność gospodarcza
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "jas" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > prowadze działalność gospodarczą pod nazwą x - KPiR zasady ogólne PIT 5

    Jak z Twoją rejestracją do celów VAT?
    Tak z czystej ciekawości pytam.

  • 3. Data: 2004-07-16 08:11:32
    Od: "weronika" <a...@a...pl>

    A po co ci druga firma? jesli nową dzialalność bedziesz prowadził nadal
    jako osoba fizyczna prowadząca DG, wystarczy zmienićdotychczasowy wpis do
    ewidencji DG rozszerzajac zakres działalnosci o wideofilmowanie. Po
    otrzymaniu z U Gminy/Miasta zaktualizowanego zezwolenia, aktualizujesz dane
    w U Stat.( Regon), U Skarbowym (NIP1) i tyle.
    Składki ZUS płacisz nadal takie jak dotychczas , profesjonalny sprzet
    zaliczasz do srodków trwałych i amortyzujesz, a kurs wideofilmowania mozesz
    zaliczyc w koszty dzialalnosci.
    weronika

  • 4. Data: 2004-07-16 09:38:08
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    jas pisze:

> [...]
    > koszty i czy ma byc to środek trwały ( kamera komputer i caly osprzet)
    > 5 potrzebny bedzie jeszcze 60 godzinny kurs wideofilmowania czy moge

    Od paru lat rejestr dotyczy PRZEDSIEBIORCOW,
    a nieprzedsiebiorstw..

    Iloma przedsiebiorcami chesz byc ?

    Boguslaw