  • 1. Data: 2009-01-15 10:08:09
    Temat: Rozliczenie kwartalne vat i dochodowego?
    Od: Przemyslaw Kempinski <k...@p...fm>

    Witam,

    Cos mi sie kojarzy, ze ktores z rozliczen bylo tylko na rok i po roku
    trzeba bylo je odnawiac. Czy jezeli w 2008 korzystalem z rozliczenia
    vatu kwartalnego i rozliczenia dochodowego takze w formie kwartalnej
    to musze w 2009 donosic jeszcze jakies oswiadczenia o sposobie
    rozliczania?

    --
    Przemyslaw Kempinski

  • 2. Data: 2009-01-15 18:32:22
    Temat: Re: Rozliczenie kwartalne vat i dochodowego?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jan 2009, Przemyslaw Kempinski wrote:

    > Witam,
    >
    > Cos mi sie kojarzy, ze ktores z rozliczen bylo tylko na rok i po roku
    > trzeba bylo je odnawiac.

    Chyba nie, pierwsze słyszę.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-15 19:03:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Chyba nie, pierwsze słyszę.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Chyba (!) jedyne, które trzeba było odnawiać to ewentualna deklaracja o
    rozliczaniu najmu prywatnego w przypadku współwłasności.

    Termin mija dzisiaj - jakby co.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-01-15 19:13:08
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Termin mija dzisiaj - jakby co.

    Termin? Jaki termin dzisiaj mija?
    Sam chcę wejść na kwartalne i dowiedziałem się na tej grupie, że z PITem to
    mam czas do 20 lutego (termin składania pierwszej deklaracji za ten rok), a
    z VATem to już się kwartał zaczął i będę mógł coś zgłosić dopiero pod koniec
    marca na drugi kwartał.
    Więc jak to w końcu jest?

    Mariusz

  • 5. Data: 2009-01-15 19:17:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MariuszM wrote:
    > Termin? Jaki termin dzisiaj mija?

    Spokojnie :-)

    Przeczytaj pierwsze zdanie postu na który odpowiedziałeś i będziesz
    wiedział.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-01-15 22:01:51
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Spokojnie :-)
    >
    > Przeczytaj pierwsze zdanie postu na który odpowiedziałeś i będziesz
    > wiedział.

    No fakt, zmęczony byłem :)

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-01-16 05:40:27
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > Chyba (!) jedyne, które trzeba było odnawiać to ewentualna deklaracja o
    > rozliczaniu najmu prywatnego w przypadku współwłasności.
    >
    > Termin mija dzisiaj - jakby co.

    Chyba nie
    Chyba, że ja działam wg innego kalendarza

    6. Zasada, o której mowa w ust. 5, ma również zastosowanie do małżonków,
    między którymi istnieje wspólność majątkowa, osiągających przychody, o
    których mowa w art. 6 ust. 1a, chyba że złożą pisemne oświadczenie o
    opodatkowaniu całości przychodu przez jednego z nich.
    7. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 6, składa się właściwemu
    naczelnikowi urzędu skarbowego najpóźniej do dnia 20 stycznia roku
    podatkowego, a w przypadku rozpoczęcia osiągania przychodów w trakcie
    roku podatkowego w terminie pierwszej wpłaty na ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych

  • 8. Data: 2009-01-16 09:42:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    gonia wrote:
> [...]
    > podatkowego, a w przypadku rozpoczęcia osiągania przychodów w trakcie
    > roku podatkowego w terminie pierwszej wpłaty na ryczałt od przychodów

    Oops! Faktycznie.

    Najwyraźniej coś sobie źle "zakodowałem" i od lat składam "do 15 stycznia".

    Piotrek