  • 1. Data: 2005-04-06 17:25:04
    Temat: Rozlicznie Roczne- czy biuro moze sie mylic?
    Od: "Qba" <j...@g...pl>

    Witam,

    Mam problem - od jednej z firm z ktora wspolpracowalem dostalem PIT'a ktory w moim
    odczuciu jest zly.

    Firma (a dokladnie zewnetrzne biuro rachunkowe) wpisalo mi w w PIT'ie 8B w sekcji E
    pozycja 53 czyli "Koszty uzyskania przychodow dla <Przychody z osobiscie wykonywanej
    dzialalnosci...>" kwote wieksza od 1500 zl.

    W programie do rozliczenia rocznego kwota ta nie przechodzi - pisze ze nie moze byc
    wieksza niz 1227 zl. Tak samo pisze w informatorze do zeznania na ten rok.

    Pani w biurze rachunkowym zarecza ze wszystko jest OK, bo cytuje "zawsze tak
    wypelnia" nie potrafi mi tego inaczej uzasadnic.

    Prosze o pomoc: czy biuro sie myli czy ja nie mam racji? Co w takiej sytuacji mam
    zrobic? wpisac jak podalo biuro czy tak jak powinno byc? komu jakby co wlepia kare?

    Bardzo dziekuje za pomoc
    Kuba

  • 2. Data: 2005-04-06 17:57:28
    Temat: Re: Rozlicznie Roczne- czy biuro moze sie mylic?
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Qba" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >Firma (a dokladnie zewnetrzne biuro rachunkowe) wpisalo mi w w PIT'ie 8B w
    >sekcji E pozycja 53 czyli "Koszty uzyskania przychodow dla <Przychody z
    >osobiscie wykonywanej dzialalnosci...>" kwote wieksza od 1500 zl.

    skoro "przychody z osobiście...." czyli miałeś umowę zlecenia lub podobną
    w tym przypadku koszty stanowią 20% kwoty umowy

    >W programie do rozliczenia rocznego kwota ta nie przechodzi - pisze ze nie
    moze >byc wieksza niz 1227 zl. Tak samo pisze w informatorze do zeznania
    na ten rok.

    to ograniczenie dotyczy tylko umów o pracę, nie zaś umowy zlecenia
    więc albo masz kiepski program, albo nie zauważyłeś w nim opcji "koszty z
    tytułu działalności wykonywanej osobiście"

  • 3. Data: 2005-04-06 18:15:23
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    Zapewne robisz błąd, Pieszesz o rubryce 53(umowy zlecenia itp) a podajesz
    koszty dotyczace przychodów ze stosunku pracy. Troche pomieszales.

    byles zatrudniony na umowie o prace czy umowie zlecenia?

    taxer

  • 4. Data: 2005-04-06 18:19:41
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    A jeśli chodzi i nieomylność to każdy moze sie mylić nawet urzędnik
    skarbowki czy biura - przerabiałem - jesteśmy tylko ludzmi.
    taxer

  • 5. Data: 2005-04-06 19:11:56
    Od: "Qba" <j...@g...pl>

    Precyzuje dane: Mialem umowe o dzielo, a koszty sa wpisane rowno 50% przychodu.

    Inne firmy wpisywaly mi to w pozycje 68/69... (bo wszystkie te umowy byly z
    przeniesieniem praw) a ta jedna firma wrzucila mi to w pozycje 52/53... (numerki z
    PIT 8B) i dala koszty =50% * przychod (powyzej 1500)

    Z tego co napisaliscie wynika ze ten limit 1220 jest tylko wtedy jesliby to byl
    przychod z "umowy o prace" a jesli jest o dzielo to moge wpisac do 50% niezaleznie
    od kwoty
    dobrze zrozumialem?

    Ja sie nie upieram ze mam racje tylko chcialem zeby mi ktos to wytlumaczyl, bo
    stwierdzenie "bo zawsze tak robie" mnie nie przekonalo.
    dzieki za odpowiedzi
    Kuba

  • 6. Data: 2005-04-06 19:46:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Qba wrote:
    > Precyzuje dane: Mialem umowe o dzielo, a koszty sa wpisane rowno 50% przychodu.
    Umowa o dzieło z prawami autoskimi. Dobrze jest

> [...]
    >a jedna firma wrzucila mi to w pozycje 52/53... (numerki z PIT 8B) i
    dala koszty =50% * przychod (powyzej 1500)
    68/69 to par. 18
    Za przychód z praw majątkowych uważa się w szczególności przychody z
    praw autorskich i praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw
    do projektów wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków
    towarowych i wzorów zdobniczych, w tym również z odpłatnego zbycia tych
    praw.

    52/53 to par 13.

    Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art.
    10 ust. 1 pkt 2 , uważa się:

    2) przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej,
    literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej I publicystycznej, w tym
    z tytułu udziału w konkursach z dziedziny nauki, kultury i sztuki oraz
    dziennikarstwa, jak również przychody z uprawiania sportu, stypendia
    sportowe przyznawane na podstawie odrębnych przepisów oraz przychody
    sędziów z tytułu prowadzenia zawodów

    ----
    teoretycznie par 18 mówi o 50% kosztach, ale tak w praktyce nikt nie
    zwraca na to uwagi.
    Ja bym sie nie czepiał.

    > Z tego co napisaliscie wynika ze ten limit 1220 jest tylko wtedy jesliby to byl
    przychod z "umowy o prace"
    tak

    > a jesli jest o dzielo to moge wpisac do 50% niezaleznie od kwoty
    > dobrze zrozumialem?
    tak

    > Ja sie nie upieram ze mam racje tylko chcialem zeby mi ktos to wytlumaczyl, bo
    stwierdzenie "bo zawsze tak robie" mnie nie przekonalo.

    pity, które dostałeś są dobrze z wyjątkiem tego, ze miały być niżej.

  • 7. Data: 2005-04-07 06:44:37
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Qba napisał:

    > Ja sie nie upieram ze mam racje tylko chcialem zeby mi ktos to wytlumaczyl, bo
    stwierdzenie "bo zawsze tak robie" mnie nie przekonalo.
    > dzieki za odpowiedzi
    > Kuba

    A ja się zapytam przewrotnie: co TY wpisałeś w pozycji KUP na rachunku,
    który wystawiłeś tej firmie za wykonanie tej umowy??

    pzdr

    Tomek

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 8. Data: 2005-04-07 07:04:00
    Od: "Qba" <j...@g...pl>

    To ja przewrotnie odpowiem: firma sama wszystko sobie wpisala, a ja sie podpisalem,
    nie wiem w prawdzie co to ma do rzeczy

  • 9. Data: 2005-04-07 07:06:06
    Od: "Qba" <j...@g...pl>

    To w koncu jest dobrze ?(dobra kwota w dobrej rubryce) czy moze dobra kwota ale w
    zlej rubryce (bo powinno byc w 68/69<moim zdaniem>).
    Jesli zle to co z tym zrobic?

  • 10. Data: 2005-04-07 19:00:46
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Qba napisał:
    > To ja przewrotnie odpowiem: firma sama wszystko sobie wpisala, a ja sie podpisalem,
    > nie wiem w prawdzie co to ma do rzeczy

    To ma do rzeczy, że formalnie podpisując się pod kwitem "rachunek"
    potwierdziłeś wysokość kosztów. Oni tylko pomogli Ci wystawić ten
    rachunek. Formalnie jego autorem jesteś Ty.

    pzdr

    Tomek

    Jan Pawel II 1920 - 2005
    http://link.interia.pl/f1871