  • 1. Data: 2004-08-09 05:34:52
    Temat: Rozpoczęcie DG, a NIP-1 i VAT-R
    Od: h...@p...onet.pl

    Witam!

    Rozpoczynam DG (osoba fizyczna prowadząca DG) i mam już:

    a) wpis do ewidencji
    b) REGON
    c) konto w banku

    Składam teraz NIP-1 i VAT-R, w związku z tym uprzejmie proszę o odpowiedź:

    1. Czy US na podstawie NIP-1 nada mojej działalności nowy numer NIP, czy też
    będę się posługiwał tym samym, co dotychczas (tym "prywatnym")?

    2. Kiedy po złożeniu VAT-R mogę już kupić towar i następnie wystawić fakturę
    VAT jego sprzedaży? Czy dobrze rozumuję, że już na drugi dzień po złożeniu VAT-
    R?

    Reasumując, chodzi mi o to, czy posiadając już punkty a,b,c mogę po prostu
    wyrobić pieczątkę i zacząć DG, czy też muszę czekać na "reakcję" U.S. (NIP-1 i
    VAT-R). Oczywiście nie wspomniałem o ZUS ale to jakby z innej beczki.

    ---
    Pozdrawiam serdecznie,
    Holmes

  • 2. Data: 2004-08-09 07:56:15
    Temat: Re: Rozpoczęcie DG, a NIP-1 i VAT-R
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2004 h...@p...onet.pl wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Rozpoczynam DG (osoba fizyczna prowadząca DG) i mam już:
    >+
    >+ a) wpis do ewidencji

    ...konieczny...

    >+ b) REGON

    ...konieczny...

    >+ c) konto w banku

    ...może się przydać ;)

> [...]
    >+ 1. Czy US na podstawie NIP-1 nada mojej działalności nowy numer NIP, czy też
    >+ będę się posługiwał tym samym, co dotychczas (tym "prywatnym")?

    Oczywiście NIP już *masz* i nie dostaniesz nowego. Dostaniesz
    "potwierdzenie" czy jak to się nazywa.

    >+ 2. Kiedy po złożeniu VAT-R mogę już kupić towar i następnie wystawić fakturę
    >+ VAT jego sprzedaży? Czy dobrze rozumuję, że już na drugi dzień po złożeniu VAT-
    >+ R?

    Zakładając że jest to jednocześnie po terminie zadeklarowanym
    w ewidencji, to mi się wydaje że w ten sam dzień - aczkolwiek
    twoja interpretacja jest bezpieczniejsza :)

    >+ Reasumując, chodzi mi o to, czy posiadając już punkty a,b,c mogę po prostu
    >+ wyrobić pieczątkę i zacząć DG, czy też muszę czekać na "reakcję" U.S. (NIP-1 i
    >+ VAT-R).

    Nie musisz, IMO & AFAIK.
    Na zgłoszenie prowadzenia (ale po złożeniu "papierów" do VAT)
    DG masz 7 dni od rozpoczęcia :)
    Pieczątka nie jest ci niezbędzna do życia :) (acz przydaje się), chyba
    wiesz co na pieczątce MUSI być ? ;) (przynajmniej "tej głównej używanej
    w DG")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-09 11:10:09
    Od: "Holmes" <h...@p...onet.pl>

    > Nie musisz, IMO & AFAIK.

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Pieczątka nie jest ci niezbędzna do życia :) (acz przydaje się), chyba
    > wiesz co na pieczątce MUSI być ? ;) (przynajmniej "tej głównej używanej
    > w DG")

    Co do pieczątki, to zamówiłem z pełną nazwą firmy, adresem, NIP+Regon.
    Zakładam, że wystarczy?

    ---
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2004-08-09 14:34:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Aug 2004, Holmes wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > w DG")
    >+
    >+ Co do pieczątki, to zamówiłem z pełną nazwą firmy, adresem, NIP+Regon.

    Wystarczy, bo *musi być*... REGON :) Ktoś kiedyś przy dyskusji "co
    musi być na pieczątce" (wydawałoby się że bicie piany) wyciągnął
    stosowny przepis z ustawy o statystyce publicznej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)