  • 1. Data: 2004-08-08 18:10:32
    Temat: Rozprawa sądowa
    Od: "i8i" <i...@w...pl>

    Osoba ktorej sprzdalem PC chce mnie podac do sadu, oto ze nie chca go
    przyjac z powrotem. Pc mu sie rozwalil i nie dziala.

    Chcialem wiedziec czy mnie jako oskarzonego moga pozbwic wolnosci?

    Czy musze placic za rozprawe i ile?

    I czy musze miec wlasnego adwokata czy dostane jakiegos ?

    Jak to wogle wyglada?

  • 2. Data: 2004-08-08 19:51:04
    Temat: Re: Rozprawa sądowa
    Od: "W.R." <h...@p...pl>

    Dnia Sun, 08 Aug 2004 20:10:32 +0200, i8i napisał

    > Osoba ktorej sprzdalem PC chce mnie podac do sadu, oto ze nie chca go
    > przyjac z powrotem. Pc mu sie rozwalil i nie dziala.

    Poi pierwsze NTG.
    Ale skoro juz to.

    > Chcialem wiedziec czy mnie jako oskarzonego moga pozbwic wolnosci?

    Jakiego oskarżonego? Ze szczętkowego opisu sytuacji wnoszę, ze chodzi o
    sprawę cywilną a ochronę roszczeń z tytułu rękojmi/gwarancji. A tu
    nie ma oskarżonych. Będziesz "pozwanym" a nie "oskarżonym"
    I pozbawienie wolności ci nie grozi.
    > Czy musze placic za rozprawe i ile?

    Na początek nic nie musisz płacić. Ale jeśli przegrasz sprawę,
    poniesiesz koszty, liczone od wartości przedmiotu sporu oraz koszty
    procesu poniesione przez stronę powodową (jeśli oczysiście powód wygra).

    > I czy musze miec wlasnego adwokata czy dostane jakiegos ?

    Adwokata mieć nie musisz ale i żadnego nie dostaniesz.
    Możesz występować w sprawie samodzielnie lub wynająć pełnomocnika.
    A jeśli wygrasz sporawę, przegrany będzie musiał poktyć ci koszty
    wynagrodzenia adwokata/radcy (do wysokości ustalonych kwot maksymalnych).

    > Jak to wogle wyglada?

    Kodeks postępowania cywilnego.

    A jeśli nie masz zielonego pojęcia to, jeśli pozew zostanie wniesiony ,
    polecem zasięgnięcie profesjonalnej opinii prawnej.

    A najlepiej - dogadać się z niezadowolonym klientem ;)

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski