    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: SD-Z2 wysłany elektronicznie z podpisem
    Date: Wed, 25 Jun 2014 18:32:31 +0200

    Ehlo,

    Wysłałem ja sobie na początku tego roku, SD-Z2 za pomocą systemu eDeklaracje
    _podpisując ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym_. Dostałem oczywiście
    UPO. Dzisiaj pani mi odmówiła zaświadczenia na podst. tego dokumentu, mówiąc że
    ten dokument będzie można wysyłać elektronicznie dopiero od lipca i to co ja
    wysłałem jest nieważne (!).

    I że ona go co prawda ma w systemie (!), ale zaświadczenia nie wyda, bo wysłałem
    to elektronicznie, a nie papierowo. Nie i już. o.O

    No to po co to UPO jest? Bo teraz nie rozumiem.

    Dla pewności poprosiłem o podstawę prawną, ale pani stwierdziła że musi
    porozmawiać z radcą i mam zadzwonić "później" (w domysle "idź pan w cholerę").

    Czy zna ktoś może przypadkiem podstawę prawną potwierdzającą, że dokument
    z podpisem kwalifikowanym jest jednak ważny? Dotychczas się opierałem na tej
    z KC (podpis kwalifikowany równowazny podpisowi odręcznemu), ale pani to
    jakoś nie przekonało.

    Tylko w takim razie co potwierdza UPO?

    --
    Wojciech Bańcer