  • 1. Data: 2014-06-25 18:32:31
    Temat: SD-Z2 wysłany elektronicznie z podpisem
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Ehlo,

    Wysłałem ja sobie na początku tego roku, SD-Z2 za pomocą systemu eDeklaracje
    _podpisując ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym_. Dostałem oczywiście
    UPO. Dzisiaj pani mi odmówiła zaświadczenia na podst. tego dokumentu, mówiąc że
    ten dokument będzie można wysyłać elektronicznie dopiero od lipca i to co ja
    wysłałem jest nieważne (!).

    I że ona go co prawda ma w systemie (!), ale zaświadczenia nie wyda, bo wysłałem
    to elektronicznie, a nie papierowo. Nie i już. o.O

    No to po co to UPO jest? Bo teraz nie rozumiem.

    Dla pewności poprosiłem o podstawę prawną, ale pani stwierdziła że musi
    porozmawiać z radcą i mam zadzwonić "później" (w domysle "idź pan w cholerę").

    Czy zna ktoś może przypadkiem podstawę prawną potwierdzającą, że dokument
    z podpisem kwalifikowanym jest jednak ważny? Dotychczas się opierałem na tej
    z KC (podpis kwalifikowany równowazny podpisowi odręcznemu), ale pani to
    jakoś nie przekonało.

    Tylko w takim razie co potwierdza UPO?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2014-06-25 20:16:21
    Temat: Re: SD-Z2 wysłany elektronicznie z podpisem
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-25 18:32, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > I że ona go co prawda ma w systemie (!), ale zaświadczenia nie wyda, bo wysłałem
    > to elektronicznie, a nie papierowo. Nie i już. o.O

    IMHO panią chyba trochę poniosło ;-)

    Rozporządzenie jest tu:
    1537
    i raczej z niego wynika, że to co przyjmie system i wyda UPO zostało
    skutecznie złożone.

> [...]
    > z KC (podpis kwalifikowany równowazny podpisowi odręcznemu), ale pani to

    A czy mógłbyś wytłumaczyć po co tracisz czas dyskutując z urzędnikiem
    zamiast złożyć kwit z prośbą o wydanie zaświadczenia?

    > Tylko w takim razie co potwierdza UPO?

    jest opisane w powyższym rozporządzeniu

    Piotrek

  • 3. Data: 2014-06-26 16:04:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-06-25, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    [...]

> [...]
    1537
    > i raczej z niego wynika, że to co przyjmie system i wyda UPO zostało

    O dzięki. Przeczytałem, jestem mądrzejszy. :)
    Pani pewnie zna tylko dokumenty z listy "e-Deklaracje Desktop", a z podpisanym
    cyfrowo, to się spotkała 1-szy raz i nie wie jak ugryźć.

    > A czy mógłbyś wytłumaczyć po co tracisz czas dyskutując z urzędnikiem
    > zamiast złożyć kwit z prośbą o wydanie zaświadczenia?

    Do złożenia potrzebna jest wola przyjmującego, albo poczta. :P
    A i tak usłyszałem, że radca prawny się musi wypowiedzieć i że to z tydzień
    potrwa...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2014-06-26 20:52:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-26 16:04, Wojciech Bancer wrote:
    > Do złożenia potrzebna jest wola przyjmującego, albo poczta. :P
    > A i tak usłyszałem, że radca prawny się musi wypowiedzieć i że to z tydzień
    > potrwa...

    Mógłbyś jeszcze przez eDeklaracje albo inną elektroniczną skrzynkę
    podawczą. Ale obawiałbym się wejścia w nieskończoną rekurencję, jakbyś
    się za bardzo do tej metody przywiązał natomiast US okazałby się być
    niereformowalnym ;-)

    Piotrek

  • 5. Data: 2014-06-26 22:33:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > On 2014-06-25, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Do złożenia potrzebna jest wola przyjmującego, albo poczta. :P

    Zgodnie z prawem, wolę przyjmującego powinna zastąpić najpierw
    wola jego przełożonego, a jak nie, to ... policji.
    Jako mniemam, kwit ze zgłoszeniem interwencji z art.231 KK powinien
    w razie czego być dla WSA wystarczającym dowodem :>
    Problem w tym, że nikt o to nie występuje, więc ze wszystkich
    stron trochę brakuje świadomości, że naruszanie KPA przez
    urzędnika najczęściej jest przestępstwem (bo skutkuje szkodą
    dla petenta).
    Urząd ma obowiązek przyjąć, spuścić na drzewo (odrzucić, pozostawić
    bez rozpoznania itede) może dopiero *po* przyjęciu :)

    > A i tak usłyszałem, że radca prawny się musi wypowiedzieć

    To już jak rozumiem *po* złożeniu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-06-30 13:57:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > stron trochę brakuje świadomości, że naruszanie KPA przez
    > urzędnika najczęściej jest przestępstwem (bo skutkuje szkodą

    No włąśnie orzecznictwo jest takie, że nie jest. Urzędnik ponosi
    odpowiedzialność dyscyplinarną. I mnie nie porzekonuj, ze jest inaczej, bo
    odechciało mi sie "kopania z koniem".

  • 7. Data: 2014-06-30 14:05:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 26 Jun 2014 16:04:11 +0200, w <s...@p...org>,
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(-a):

    > O dzięki. Przeczytałem, jestem mądrzejszy. :)
    > Pani pewnie zna tylko dokumenty z listy "e-Deklaracje Desktop", a z podpisanym
    > cyfrowo, to się spotkała 1-szy raz i nie wie jak ugryźć.

    Jeżeli będzie ci się chciało, napisz skargę. Ciekawe co przyjdzie w odpowiedzi
    :).

  • 8. Data: 2014-06-30 20:30:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jun 2014, Robert Tomasik wrote:

    > No włąśnie orzecznictwo jest takie, że nie jest. Urzędnik ponosi
    > odpowiedzialność dyscyplinarną. I mnie nie porzekonuj, ze jest inaczej,

    Nie mam zamiaru.
    Jakoś specjalnie mi w tej chwili na tym nie zależy, ale jakbyś
    się potknął o takie orzeczenie, to poproszę o link.

    pzdr, Gotfryd