  • 1. Data: 2003-08-21 12:02:45
    Temat: Samochod i rezygnacja z dzialalnosci
    Od: rafaik <r...@N...com.pl>

    Witam
    Mam pytanko jak wyglada sprawa z zakupem samochodu na firme. Problem
    polega na tym ze najprawdowpodobniej niedlugo zrezygnuje z porowadzenia
    wlasnej dzialalnosci gospodarczej a chcialbym sobie odliczyc 22%.

    DZieki
    pozdrawiam
    rafaik

  • 2. Data: 2003-08-21 12:21:34
    Temat: Re: Samochod i rezygnacja z dzialalnosci
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik rafaik napisał:

> [...]
    > polega na tym ze najprawdowpodobniej niedlugo zrezygnuje z porowadzenia
    > wlasnej dzialalnosci gospodarczej a chcialbym sobie odliczyc 22%.

    Odliczysz jak kupisz, naliczysz i oddasz jak zamkniesz działalność.
    Zyskasz co najwyżej nieoprocentowaną pożyczkę w kwocie VATu, nic więcej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-21 13:43:29
    Od: Lolas <s...@l...it.pl>

    > Odliczysz jak kupisz, naliczysz i oddasz jak zamkniesz dzia?alnos´c´.
    > Zyskasz co najwyz™ej nieoprocentowanaœ poz™yczkeœ w kwocie VATu, nic wieœcej.

    ale chyba nie liczac czesci, ktora sie zamortyzuje?
    wydaje mi sie, ze zamykajac dzialalnosc nalicza sie VAT od wartosci
    ksiegowej (czyli po odjeciu amortyzacji) ewentualnie wartosci rzeczywistej,
    jesli z jakichs przyczyn odbiega znacznie od ksiegowej)
    najprosciej chyba sprzedac wszystkie srodki trwale przed zamknieciem
    dzialalnosci