  • 11. Data: 2002-04-17 22:23:50
    Temat: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > A ja kupilem VW Transporterw Niemczech ktory ma w Briefie wpisany ze
    jest
    > LKW tzn. samochod ciezarowy. Wiec jaki minister ma mi wydac
    homologacje ze
    > samochod jest ciezarowy tak by US nie mogl mi sie doczepic?
    > Juz nic z tego nie rozumiem ta zescie temat zamieszali:))))

    Homologacja nie jest ministra, tylko producenta.
    W Briefie można napisać, że jest to czołg.
    Ministra (a szczególnie Finansów) guzik to obchodzi.
    Zwróć się do producenta.
    Jeśli jest homologacja na typ ciężarowego, to dostaniesz wyciąg
    z tego dokumentu (jak ładnie poprosisz).
    Jeśli nie ma (tzn jest, bo byc jakaś musi, ale
    typu osobowego), to niestety...

    Pzdr
    CEZ

  • 12. Data: 2002-04-18 06:46:44
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jest
    > homologacje ze
    >
    > Homologacja nie jest ministra, tylko producenta.
    > W Briefie można napisać, że jest to czołg.

    Lekko przesadziles. Jesli mam napisane ze jest ciezarowe LKW to dla mnie
    jest to obowiazujace ze jest to samochod ciezarowy. Na co mam jeszcze US
    przedstawiac homologacje? Co mam udawadniac ze nie mam garba tzn. ze mimo
    tego ze jest to z natury samochod ciezarowy /mowie o VW Transporterze/ to
    mam udowodnic ze nie jest osobowy. Przeciez to kompletna bzdura.

    > Ministra (a szczególnie Finansów) guzik to obchodzi.
    > Zwróć się do producenta.

    Do jakiego producenta mam sie zwrocic? Niemieckiego? Auto jest z importu.
    Urzad celny nie naliczyl mi akcyzy a importowalem auto juz po wprowadzeniu
    tej idiotycznej i wysokiej akcyzy na samochody osobowe. Wiec dla urzedu
    celnego wystarczyl zapis w Briefie ze jest LKW i dodatkowo celnik auto
    lustrowal.
    Wiec co mam udawadniac jeszcze US?

    > Jeśli jest homologacja na typ ciężarowego, to dostaniesz wyciąg
    > z tego dokumentu (jak ładnie poprosisz).

    A kogo mam prosic ladnie? To jakas paranoja.

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 13. Data: 2002-04-18 07:03:09
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Lekko przesadziles.

    Chyba nie. :-(

    Jesli mam napisane ze jest ciezarowe LKW to dla mnie
    > jest to obowiazujace ze jest to samochod ciezarowy.

    Dla Ciebie - zgoda, ale tylko dla Ciebie, dla MF i US już nie.

> [...]
    Transporterze/ to
    > mam udowodnic ze nie jest osobowy. Przeciez to kompletna bzdura.

    Też tak uważam, że bzdura.
    Być może przypadek tzw "bezspornej ciężarowości" będzie miał tu
    zastosowanie,
    ale nie sądzę, żeby obecnie, a zwłaszcza przy imporcie było to
    możliwe.
    Jeśli jest to samochód "naprawdę" ciężarowy,
    to homologację ma i nie będzie problemu z uzyskaniem jej odpisu.

    CEZ

  • 14. Data: 2002-04-18 07:09:10
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...]
> [...]
    >+ LKW tzn. samochod ciezarowy. Wiec jaki minister ma mi wydac homologacje ze
    >+ samochod jest ciezarowy tak by US nie mogl mi sie doczepic?

    Jak to jaki ?? "Ichni" (niemiecki) minister o ile Polska
    honoruje ichnie homologacje. A parę konwencji międzynarodowych
    tośmy chyba (znaczy: ty i ja, rozumiesz... ;)!) podpisali,
    nie pamiętasz ? :) Zaś umowy międzynarodowe stoją *nad* prawem
    lokalnym (ustawami) !
    A jeśli homologacji niet - to można samemu zgłosić (do
    homologacji), tylko trzeba wyłożyć spory stosik drobnych :>
    BTW: ("rozważania o języku")
    Potocznie używa się określenia "homologacja producenta",
    ale to nie oznacza że homologację NADAŁ producent, tylko
    że homologację UZYSKAŁ :) Ciekawe co ne to lingwiści
    (bo jak "homolgacja producenta" to ostatecznie PRODUCENT
    jest homologowany, nie jego auta :])

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2002-04-18 07:22:38
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

> [...]
    > że homologację UZYSKAŁ :) Ciekawe co ne to lingwiści
    > (bo jak "homolgacja producenta" to ostatecznie PRODUCENT

    No dobra. Dlaczego wiec Urzad Celny nie mial problemow zadnych z tym ze jest
    to auto ciezarowe i nie naliczyl mi akcyzy ktora winna byc naliczona przy
    osobowym?

  • 16. Data: 2002-04-18 07:27:00
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Chyba nie. :-(
    >

    > Jesli mam napisane ze jest ciezarowe LKW to dla mnie
    >
    > Dla Ciebie - zgoda, ale tylko dla Ciebie, dla MF i US już nie.

    A na jakiej podstawie twierdzisz ze nie? Jeszcze raz. Skoro samochod byl z
    importu i celnik nie mial zadnych watpliwosci ze jest to ciezarowka i nie
    wymagal zadnych homologacji, wystarczyl zapis w Briefie i lustracja celnika
    by nie naliczyc akcyzy co jest jednoznaczne ze jest to ciezarowka.
    wiec jak to jest? Dla Urzedu Celnego jest ciezarowka a dla Urzedu
    Skarbowaego tez jest ale musze udowodnic ze nie jest osobowka. To jest
    totalna bzdura.

> [...]
    > zastosowanie,
    > ale nie sądzę, żeby obecnie, a zwłaszcza przy imporcie było to

    A dlaczego nie? Czy import ciezarowek jest oblozony jakims szczegolnymi,
    tajnymi przepisami o ktorych ja nie wiem.

    > Jeśli jest to samochód "naprawdę" ciężarowy,
    > to homologację ma i nie będzie problemu z uzyskaniem jej odpisu.

    A do kogo sie zwrocic z tym?

  • 17. Data: 2002-04-18 07:34:13
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    > wiec jak to jest? Dla Urzedu Celnego jest ciezarowka a dla Urzedu
    > Skarbowaego tez jest ale musze udowodnic ze nie jest osobowka. To

    Kiedy był ten import?

  • 18. Data: 2002-04-18 07:35:49
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Thu, 18 Apr 2002 08:46:44 +0200, ">>Waldemar<<"
    <w...@p...rtk.net.pl> piszesz:

    >Wiec co mam udawadniac jeszcze US?

    Musisz udowodnic, ze do Twojego samochodu nie odnosi sie ponizszy
    punkt ustawy PDOF:
    3a. Ilekroć w ust. 1 jest mowa o samochodzie osobowym - rozumie się
    przez to każdy samochód, który nie posiada homologacji producenta lub
    importera wymaganej dla samochodów innych niż osobowe oraz którego
    dopuszczalna ładowność nie przekracza 500 kg.

    Jezeli kupujesz samochod w Polsce, dostajesz wyciag z homologacji,
    ktory stwierdza, ze Twoj konkretny egzemplarz jest zgodny z
    homologacja ministra nr itd. I to jest sensowny dowod dla US.

    Ale slyszalem rowniez plotke, ze urzad akceptuje bez papierow
    samochody ewidentnie ciezarowe.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski

  • 19. Data: 2002-04-18 07:39:16
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > byl z
    > i nie
    > celnika
    > jest
    >
    > Kiedy był ten import?

    Po wprowadzeniu nowej akcyzy na samochody osobowe w marcu br. Zreszta na
    ciezarowe nigdy nie bylo akcyzy.
    Mam, wymagane zreszta przez polskie przepisy przy rejestracji tlumaczenie
    Briefu, faktury gdzie jednoznacznie pisze ze jest to samochod ciezarowy.
    Zreszta nie o zapis tutaj chodzi. To jest VW Transporter, ładownosc do 1000
    kg. blaszak.
    Znasz moze auto osobowe ktore ma ladownosc 1000kg?:)))

  • 20. Data: 2002-04-18 07:42:35
    Od: p...@f...onet.pl (Andrzej Popowski)

    Thu, 18 Apr 2002 09:22:38 +0200, ">>Waldemar<<"
    <w...@p...rtk.net.pl> piszesz:

    >No dobra. Dlaczego wiec Urzad Celny nie mial problemow zadnych z tym ze jest
    >to auto ciezarowe i nie naliczyl mi akcyzy ktora winna byc naliczona przy
    >osobowym?

    A dlaczego spodziewasz sie zwiazku miedzy przepisami urzedu skarbowego
    i celnego? Tzn. wiem, dlaczego, ale realia polskiego prawa sa takie,
    ze zwiazku nie ma. Moze sie okazac, ze inne papiery sa wymagane na
    cle, inne przy rejestracji a jeszcze inne przy podatku.

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski