  • 71. Data: 2002-04-19 22:12:26
    Temat: Re: Samochód kombi i homologacja ?
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > Wiesz co - twój transporter pewnie DA SIĘ obronić,
    > być może ma nawet homologację (choć o tym nie wiesz).
    > Ale to NIE ZNACZY że nikt i nigdy sie nie przyczepi,
    > jeśli "papieru" nie ma.

    Nikt sie juz nie przyczepi.

    > Dla jasności: US *nie składa* się z samych pajęczaków
    > czyhajacych na ofiarę w sieci; ale dział karno-skarbowy
    > tam jest...

    Poczytaj temat w innym watku i nie strasz ludzi sankcjami. Sprawa juz dawno
    jest wyjasniona, pisalem o tym.

    --
    +-+-+-+- Waldemar - Nowy Sącz - online:24h -+-+-+-+
    VW T4/Transporter/ - Akwarysta - Malawi

  • 72. Data: 2002-04-20 00:03:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Apr 2002, >>Waldemar<< wrote:
    [...]
    >+ Poczytaj temat w innym watku i nie strasz ludzi sankcjami. Sprawa juz dawno
    >+ jest wyjasniona, pisalem o tym.

    Masz na myśli:
    http://www.porowski.pl/wyjasnienia1.htm
    "nie dotyczy samochodów...które jako nowe...posiadały
    homologację na taki typ pojazdu" ?

    O żesz ty -;)

    Pozdrowienia ! - Gotfryd

  • 73. Data: 2002-04-20 06:27:22
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    >
    > Masz na myśli:
    > http://www.porowski.pl/wyjasnienia1.htm
    > "nie dotyczy samochodów...które jako nowe...posiadały

    "nie dotyczy samochodów będących bezspornie np. samochodami ciężarowymi czy
    specjalistycznymi, które jako samochody nowe (wyprodukowane w kraju lub
    sprowadzone z zagranicy) posiadały homologację na taki właśnie typ pojazdu"

    Masz jeszcze jakies watpliwosci? WV Transporter jest bezspornie samochodem
    ciezarowym.
    To wyjasnienie MF dotyczy wlasnie importerow lub tych ktorzy kupuja inny
    samochod ciezarowy lub specjalistyczny np. koparke w kraju 20 letnia. Jesli
    homologacja na ten samochod byla to miala prawo przez tyle lat gdzies sie
    zagubic.
    I wlasnie te wyjasnienie MF zastosowal w moim przypadku kontroler.

  • 74. Data: 2002-04-20 07:49:07
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > I wlasnie te wyjasnienie MF zastosowal w moim przypadku kontroler.

    No widzisz! A mógł zabić.

  • 75. Data: 2002-04-20 07:52:24
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > "nie dotyczy samochodów będących bezspornie np. samochodami
    ciężarowymi

    Proponowałem Ci takie rozwiązanie.
    Nie zauważyłem odzewu, tylko lament.
    Wynikało z tego, że sprowadzony samochód
    jednak nie jest "bezsporny" i stąd Twoje obawy.

  • 76. Data: 2002-04-20 08:15:46
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    Użytkownik "Cezary F." <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ciężarowymi
    >
    > Proponowałem Ci takie rozwiązanie.
    > Nie zauważyłem odzewu, tylko lament.

    Tak:) A mozesz pokazac paluszkiem w ktorym miejscu. Byles jednym z tych
    ktorzy stanowczo twierdzili ze jak niet homologacji to po ptokach.
    Przytoczyc Ci fragmenty Twoich wypowiedzi? Jedna Ci przytocze:
    cyt"> Lekko przesadziles.
    Chyba nie. :-(
    Jesli mam napisane ze jest ciezarowe LKW to dla mnie
    > jest to obowiazujace ze jest to samochod ciezarowy.
    Dla Ciebie - zgoda, ale tylko dla Ciebie, dla MF i US już nie."

    a jednak:))))))))))

    > Wynikało z tego, że sprowadzony samochód
    > jednak nie jest "bezsporny" i stąd Twoje obawy.

    Ja wyrazilem sie jasno. VW jest samochodem ciezarowym. Pokaz mi w moich
    wypowiedziach gdzie mialem watpliwosci ze VW Transporter nie jest samochodem
    ciezarowym. To Ty przez cala dyskusje cytowales przepis ktory mowi o
    homologacji i na niego bez przerwy sie powolywales.

  • 77. Data: 2002-04-20 08:17:25
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > No widzisz! A mógł zabić.

    W tym kraju wszystko mozliwe. Nawet to ze ktos do konca uparcie twierdzi ze
    ma racje.

  • 78. Data: 2002-04-20 09:06:23
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Tak:) A mozesz pokazac paluszkiem w ktorym miejscu. Byles jednym z
    tych
    > ktorzy stanowczo twierdzili ze jak niet homologacji to po ptokach.

    18.04.2002. godz.9.03:
    cytuję:

    "Być może przypadek tzw "bezspornej ciężarowości" będzie miał tu
    zastosowanie"

    Nie uczepiłeś się tej deski ratunku, więc pewnie wszyscy Twoi
    dyskutanci
    uznali, że jednak jest to samochód nie spełniający tych warunków.

    Choć szczerze przyznam, że w moim rozumieniu
    pismo dotyczy przypadków "wstecznych"
    (tzn już sprowadzonych i już zarejestrowanych pojazdów bez świadectwa,
    dlatego pytałem, kiedy miał miejsce import),
    stąd moje wątpliwości w możliwości powołania się na tę interpretację.

  • 79. Data: 2002-04-20 09:47:39
    Od: ">>Waldemar<<" <w...@p...rtk.net.pl>

    > 18.04.2002. godz.9.03:
    > cytuję:
    >
    > "Być może przypadek tzw "bezspornej ciężarowości" będzie miał tu
    > zastosowanie"

    Widze ze idziesz w zaparte i przepisujesz sobie cos czego nie powiedziales.
    Pozwol wiec ze zacytuje caly senst Twojej wypowiedzi
    "Też tak uważam, że bzdura.
    Być może przypadek tzw "bezspornej ciężarowości" będzie miał tu
    zastosowanie,
    ale nie sądzę, żeby obecnie, a zwłaszcza przy imporcie było to
    możliwe.
    Jeśli jest to samochód "naprawdę" ciężarowy,
    to homologację ma i nie będzie problemu z uzyskaniem jej odpisu"

    Piszesz to w kontekscie tego ze jesli jest to ciezarowka i nie ulega
    watpliwosci ze nia jest /uzyles slowa:"bezsporna ciezarowka"/ to homologacje
    ma i nie bedzie problemu z uzyskaniem jej odpisu. Jednak stwierdzasz ze w
    przypadku importu czyli w moim konkretnym przypadku raczej nie bedzie to
    mialo zastosowania
    Natomiast nic nie wspominasz o pismie MF skierowanym do wszystkich Izb
    Skarbowych i Urzędow Kontroli Skarbowej PP2-813-96/01/G. A pismo to zgola
    mowi o czym innym a juz bynajmniej nie wspomina o tym ze trzeba bedzie
    zaopatrzyc sie w odpis homologacyjny i w odroznieniu od Twoich slow wspomina
    sie wlasnie o autach z importu. Wiec to o czym Ty mowisz jest zupelnie czyms
    innym. J
    esli bylo inaczej to dlaczego nie powolales sie na to pismo ktore w sposob
    ostateczny rozstrzyga ten spor? Wystarczylo podac oznaczenie tego pisma.
    Tylko ze na tym etapie rozmowy i dyskusji Ty o tym nie wiedziales wiec skad
    mogles podac.

    > Nie uczepiłeś się tej deski ratunku, więc pewnie wszyscy Twoi
    > dyskutanci
    > uznali, że jednak jest to samochód nie spełniający tych warunków.

    widze ze nie dokladnie czytales moje posty. W jednym z pierwszych postow w
    tym watku podal o jaki samochod chodzi, podalem jego marke wiec nie wiem
    skad u Ciebie takie stwuerdzenie?

> [...]
    > dlatego pytałem, kiedy miał miejsce import),
    > stąd moje wątpliwości w możliwości powołania się na tę interpretację.

    I znow obracasz kota ogonem. Ale to o czym teraz mowisz dotyczy samochodow
    przerobionych z osobowych na ciezarowe sprzed 1.01.2001. A gdzie ja mowie i
    wspominam o tym ze przerobilem samochod osobowy na ciezarowy?

    Proponuje zakonczyc dyskusje. Nie ma sensu generowac zbednych watkow w tym
    temacie. Jesli chcesz dalej dyskutowac to zapraszam na priva chociaz w tym
    temacie wszystko zostalo juz powiadziane i wyjasnione.
    Szkoda tylko ze sam musialem do tego dochodzic, chociaz liczylem ze ktos z
    grupy znajdzie cos co bespornie, nie czekajac na kontrole pozwoli sprawe
    wyjasnic.

  • 80. Data: 2002-04-20 11:06:08
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > Widze ze idziesz w zaparte

    Tak :-)

    i przepisujesz sobie cos czego nie powiedziales.

    To akurat nie do końca prawda.
    Uznalem, ze jesteś zorientowany w temacie
    i pojęcie samochodu "bezspornie ciężarowego" nie jest Ci obce.

    Pamiętam, że pismo było, ale nie przytoczyłem go, bo nie chciało mi
    się szukać.
    Zaznaczyłem więc, że "nie sądzę, żeby mogło mieć zastosowanie"
    Poza tym odniosłem wrażenie, że już dawno sprawdziłeś
    tę możliwość i dlatego się tak irytujesz.

> [...]
    Izb
    > Skarbowych i Urzędow Kontroli
    > Tylko ze na tym etapie rozmowy i dyskusji Ty o tym nie wiedziales

    Przeczytaj uważnie moje wypowiedzi.
    Jak myślisz na jakiej podstawie sugerowałem Ci zastosowanie
    wykorzystania właśnie takiego rozwiązania.

    Ale oczywiście, tak mi się tylko udało :-))

    > Proponuje zakonczyc dyskusje.

    Owszem. Zaznaczam raz jeszcze, że moja interpretacja tego
    pisma była (i nadal jest) inna, dlatego uznałem, że ciężko Ci będzie z
    niej skorzystać.