  • 1. Data: 2003-01-31 16:46:47
    Temat: Samochod kupiony bez VAT do EŚT a VAT
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zainspirowany wątkiem "Gdzie szukać kosztów",
    mam takie pytanie:

    Pisaliscie tam, ze w momencie likwidacji DG trzeba
    zaplacic VAT od towarow handlowych i srodkow trwalych.

    Mam 1 srodek trwaly - samochod.
    Ale kupowalem go uzywanego od osoby prywatnej,
    na normalna umowe kupna-sprzedazy, bez zadnych vat-ów.

    Czy w takim przypadku dotyczy mnie zwrot vat
    od tego samochodu po likwidacji DG?

    I czy ten nieistaniejący VAT przy kupnie samochodu
    ma jakis wplyw na sposob jego amortyzacji,
    tzn. czy gdybym go kupil z vat-em w salonie, na firmę,
    lub wczesniej - na siebie, ale na fakture vat,
    to amortyzowalbym go niece inaczej (amortyzujac
    tez jakos - sorry za ew. herezje - jego vat?).

    Dzieki!

    Latet

  • 2. Data: 2003-01-31 18:04:33
    Temat: Re: Samochod kupiony bez VAT do EŚT a VAT
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub wczesniej - na siebie, ale na fakture vat,
    > to amortyzowalbym go niece inaczej (amortyzujac
    > tez jakos - sorry za ew. herezje - jego vat?).

    Przepis dotyczący płacenia Vat przy likwidacji ,zaprzestaniu działalnośći od
    środków trwałych ma zastosowania do towarów(środków ) ma zastosowanie tylko
    to tych do których przysługiwało prawo do odliczenia a ty nie odliczałeś
    Vatu.Czyli nie miałeś Vat to go nie płacisz.
    Wiola