  • 1. Data: 2003-01-31 16:12:34
    Temat: ZUS!!!!
    Od: "news.tpi.pl" <j...@k...tpsa.pl>

    Od pewnego czasu tzn od pół roku nie płaciłem składek na zdrowotne.
    Potem tzn. 3 miesiące temu zwolniłem się z pracy na etacie i wówczas
    "zapomniałem"
    płacić reszty składek -chorobowe itd.
    Co mi grozi i jak z tego wybrnąć????

    J.M.

  • 2. Data: 2003-01-31 16:37:38
    Temat: Re: ZUS!!!!
    Od: "Michał M." <m...@t...pl>

    W artykule news:b1e78c$o9f$1@news.tpi.pl,
    niejaki(a): news.tpi.pl z adresu <j...@k...tpsa.pl> napisał(a):
    > Od pewnego czasu tzn od pół roku nie płaciłem składek na
    > zdrowotne. Potem tzn. 3 miesiące temu zwolniłem się z pracy na etacie
> [...]

    a no jak ? normalnie zapłacić
    a jeżeli myślisz , że Ci to ujdzie to masz nikłe szanse, bo jak się gdzieś
    zatrudnisz to pracodawca otrzyma pisemko z ZUSu , że zalegasz i będzie Ci
    musiał potrącić z pensji

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2003-01-31 18:05:01
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    -/ w odpowiedzi na list od news.tpi.pl /-
    > Od pewnego czasu tzn od pół roku nie płaciłem składek na zdrowotne.
    > Potem tzn. 3 miesiące temu zwolniłem się z pracy na etacie i wówczas
> [...]

    wizyta poborcy skarbowego, zajęcie rachunku bankowego, zajecie wszelich
    świadczeń, ewentualnie wynagrodzenia...
    opłata dodatkowa, blokada paszportu, i inne udogodnienia...
    najprościej zapłacić z odsetkami...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 4. Data: 2003-01-31 22:11:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, news.tpi.pl wrote:
    [...]
    >+ płacić reszty składek -chorobowe itd.

    Co do chorobowego musisz się zdecydować: jest dobrowolne, ale
    w twoim przypadku jest 6 miesięcy karencji.

    >+ Co mi grozi i jak z tego wybrnąć????

    Wygenerować stosik dokumentów, zapłacić i dokumenty wręczyć ?
    Kwota pewnie nie będzie "zachęcająca" :[

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-01 11:46:49
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <j...@k...tpsa.pl> napisał w wiadomości
    > Od pewnego czasu tzn od pół roku nie płaciłem składek na zdrowotne.
    > Potem tzn. 3 miesiące temu zwolniłem się z pracy na etacie i wówczas
> [...]
    Jakas (ciezko oszacowac czy duza) nadzieje daje Ci przeslanie droga
    elektroniczna (!) wyrejestrowan z ubezpieczen z odpowiednimi datami
    wstecznymi (sprzed pol roku i sprzed 3 miesiecy) czyli ZWUA i ZWPA
    oczywiscie rowniez ze wstecznymi datami wypelnienia. Znam skuteczny
    przypadek zadzialania tego sposobu w przeszlosci (mimo ze teoretycznie
    powinienes o takim fakcie zawiadomoc do 7 dni od jego zajscia). Droga
    klasyczna (zlozenie dokumentow papierowych) nie wchodzi w ogole w rachube,
    bo na pewno skonczy sie niedobrze.

    m.

  • 6. Data: 2003-02-01 13:09:00
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od MarekZ -----###
> [...]
    > powinienes o takim fakcie zawiadomoc do 7 dni od jego zajscia). Droga
    > klasyczna (zlozenie dokumentow papierowych) nie wchodzi w ogole w rachube,

    a jaka jest różnica między 'klasycznym - papierowym' a elektronicznym?
    data przesłania jest i tak aktualna...

  • 7. Data: 2003-02-01 16:43:44
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "hADeSik" <h...@h...sru> napisał w wiadomości

    > a jaka jest różnica między 'klasycznym - papierowym' a elektronicznym?
    > data przesłania jest i tak aktualna...

    Pewnie taka, ze w przypadku 'klasycznego' jest praktyczna pewnosc, ze
    urzednik przyjmujacy zauwazy spoznienie, a w przypadku 'elektronicznym'
    pojawia sie wieksza szansa, ze nikt nie zwroci na to uwagi i po prostu
    dokumenty powedruja do 'archiwum'. Byc moze zreszta sie nie pojawia, moze
    teraz jakos automatycznie to zostanie wylapane - nie wiem. Przypadek ktory
    mam na mysli mial miejsce w roku 2001, potem firma ta brala 'zaswiadczenie o
    niezaleganiu' i wszystko bylo ok..

    marekz

  • 8. Data: 2003-02-01 16:55:56
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od MarekZ -----###
    > Przypadek ktory
    > mam na mysli mial miejsce w roku 2001, potem firma ta brala 'zaswiadczenie o
    > niezaleganiu' i wszystko bylo ok..

    'zaswiadczenie o niezaleganiu' o niczym nie świadczy - ja mam zawsze
    dodane coś w stylu, że zaświadczenie nie potwierdza prawidłowego
    rozliczenia z ZUSem, a co najwyżej zgodność rozliczenia wpłat z
    przedstawionymi deklaracjami...

  • 9. Data: 2003-02-01 17:45:44
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > dodane coś w stylu, że zaświadczenie nie potwierdza prawidłowego
    > rozliczenia z ZUSem, a co najwyżej zgodność rozliczenia wpłat z

    Jednak zanim takie zaswiadczenie zostanie wydane jest sprawdzana zgodnosc
    wplat z deklaracjami DRA oraz z dokumentami zgloszeniowymi (w przypadku
    zawieszania dzialalnosci ilosc dni aktywnosci itp.). Skoro przechodzi sie
    pozytywnie taka weryfikacje bardzo znacznie wzrasta prawdopodobienstwo, ze
    nieprawidlowosc nie zostanie wykryta juz nigdy (bo niby przy jakiej okazji)
    lub tez ze zostanie wykryta po odpowiednim okresie przedawnienia.

    Przy okazji, ja na zaswiadczeniach ktore bralem takiej klauzuli nigdy nie
    mialem zawartej, choc wiem ze tak to de facto jest.

    m.

  • 10. Data: 2003-02-01 20:12:17
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > dodane coś w stylu, że zaświadczenie nie potwierdza prawidłowego
    > rozliczenia z ZUSem, a co najwyżej zgodność rozliczenia wpłat z

    Pierwsze slyszę, biorę sporo takich potwierdzeń i nigdy nie stwierdziłem takiego
    przypisu. A muszę powiedzieć że sprawdzaja
    dokładnie, jezeli jest mi potrzebne pilnie a w systemie elektronicznym tego nie widać
    to musze okazywac dowody wpłat ostemplowane.
    Gdybym miał taki dopisek o jakim mówisz to dezawuowało by to wartość takiego
    zaświadczenia w sprawach do których jest mi niezbędne.

    Sark