  • 1. Data: 2003-01-31 15:33:49
    Temat: Jak zaksiegowac komputer-skladak ?
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chce wprowadzic komputer do EST (zasady ogolne KPiR), z tym ze czesc
    podzespolow (procesor, plyta, dysk, monitor) mam na fakture i chcialbym
    odliczyc od tego VAT a czesc (obudowa, grafika, pamiec, drukarka) to czesci
    prywatne. Jak to wpisac do Ew. srodkow trwalych i jak zaksiegowac ? Wartosc
    wszystkiego ponizej 3500 PLN.
    Czy przy sprzedazy tego komputera i wyprowadzenia go z EST zaplace VAT tylko
    od tych czesci od ktorych ten VAT odliczylem czy od calej wartosci tego
    komputera? No i jak ma wygladac taka faktura przy sprzedazy ???

    Dziekuje za wszystkie sugestie.
    Pozdrawiam,

    Rafal

  • 2. Data: 2003-01-31 19:06:34
    Temat: Re: Jak zaksiegowac komputer-skladak ?
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Rafal K -----###
> [...]
    > od tych czesci od ktorych ten VAT odliczylem czy od calej wartosci tego
    > komputera? No i jak ma wygladac taka faktura przy sprzedazy ???

    a po kie licho do EŚT? Może tak do ewid. wyposażenia i normalnie w
    koszty zaksięgować?

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 3. Data: 2003-01-31 21:56:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003, hADeSik wrote:

> [...]
    >+ > odliczyc od tego VAT a czesc (obudowa, grafika, pamiec, drukarka) to czesci
    >+ > prywatne. Jak to wpisac do Ew. srodkow trwalych

    Osobiście to zrobiłeś sobie "protokół produkcji środka trwałego" :)
    Spis: z czego (co używane, co nowe, jakie faktury, wycena części
    używanych). Wartość z protokołu do EŚT.

    >+ > i jak zaksiegowac ? Wartosc
    >+ > wszystkiego ponizej 3500 PLN.

    Amortyzacją jednorazową ?
    Wpisujesz w EST w rubryczkę "am. jednorazowa" i kwotę do KPiR,
    podając jako numer dowodu księgowego numer z EŚT.
    Co prawda byli tu widywani zwolennicy wystawiania DW, ale
    to jak na mój gust zupełnie zbędny papier (i "minister
    nie przewidział" - co oczywiście nie wyklucza faktu że
    wystawiałem DW których "minister nie przewidział", przyznaję
    bez bicia :)).

    >+ > Czy przy sprzedazy tego komputera i wyprowadzenia go z EST zaplace VAT tylko
    >+ > od tych czesci od ktorych ten VAT odliczylem czy od calej wartosci tego
    >+ > komputera?

    IMHO jeśli skorzystasz z procedury "odłączania peryferiów" (jest
    w znowelizowanej ustawie, poczytaj !) to tak jak piszesz
    (zaznaczając IM*H*O).
    Jeśli chcesz sprzedać *cały* - to zdaje się że w ustawie coś
    napisali że jeśli "ulepszen z VATem jest ponad 30%..." - to
    VAT od całości sprzedaży.

    >+ No i jak ma wygladac taka faktura przy sprzedazy ???

    Normalnie.
    Kwestią oddzielną jest czy ma zostać zaksięgowana jako "sprzedaż"
    czy "inne przychody". Niewykluczone że sam obudowę sprzedałem
    kiedyś źle :] (wpisałem w "sprzedaż").

    >+ a po kie licho do EŚT? Może tak do ewid. wyposażenia i normalnie
    >+ w koszty zaksięgować?

    Nie ma IMO wielkiej różnicy - do ewidencji tak i tak.
    A za to rozbudowa ŚT jest ustawowo udokumentowana... (oczywiście
    za wyjątkiem przypadku kiedy 1-razowo amortyzowany ŚT przekracza
    próg 3,5kzł :>).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-02-03 10:53:23
    Od: "Rafal K" <y...@p...onet.pl>

    jan.zabrze.pl...
> [...]

    > Jeśli chcesz sprzedać *cały* - to zdaje się że w ustawie coś
    > napisali że jeśli "ulepszen z VATem jest ponad 30%..." - to

    Chodzi mi o to czy mam tam wypisac czesci ktore sprzedaje z VATem i te ktore
    bez VATu ? Bo inaczej kwota z VATem to nie bedzie kwota netto + 22% tej
    kwoty. Mam nadzieje ze nie zamieszalem :)

    > Kwestią oddzielną jest czy ma zostać zaksięgowana jako "sprzedaż"
    > czy "inne przychody". Niewykluczone że sam obudowę sprzedałem
    > kiedyś źle :] (wpisałem w "sprzedaż").

    > Nie ma IMO wielkiej różnicy - do ewidencji tak i tak
    Roznica jest tylko przy likwidacji dzialalnosci...

    Dzieki za odpowiedzi .

    Rafal