  • 1. Data: 2005-08-04 08:08:11
    Temat: Samochód prywatny w DG
    Od: ad <a...@p...pl>

    Witam,
    mam pare pytań o wprowadzenie samochodu prywatnego jako środek trwały
    przy DG:
    1. mam samochod kupiony rok temu, wartosc samochodu z umowy
    kupna-sprzedazy jest nizsza niz wartosc rynkowa (po przeprowadzeniu
    remontu we wlasnym zakresie), czy wartosc srodka trwalego mozna wziasc
    tylko z umowy kupna czy moze byc wartosc rynkowa (potwierdzona jakims
    dokumentem? )?
    2. faktury za paliwo wrzucam w koszty w pelnej wysokosci, a jak jest z
    fakturami za naprawy? Czy tutaj VAT podlega odliczeniu i czy dotyczy to
    kosztow części oraz kosztow robocizny wyszczególnionych na fakturze?
    3. jak wyglada sprzedaż takiego auta po jakims czasie, czy wiąze sie to
    z jakimis dodatkowymi kosztami? Czy moze jest jakis okres, po ktorym
    mozna go usunac z kartoteki środkow trwalych?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-04 08:53:35
    Temat: Re: Samochód prywatny w DG
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik ad napisał:
> [...]
    > remontu we wlasnym zakresie), czy wartosc srodka trwalego mozna wziasc
    > tylko z umowy kupna czy moze byc wartosc rynkowa (potwierdzona jakims

    O wszystko to co do remontu zużyłeś (zleciłeś na zewnątrz) i masz na to
    dokumenty możesz podnieść wartość początkową ŚT. Wartość pracy własnej
    podatnika nie jest KUP.

    > 3. jak wyglada sprzedaż takiego auta po jakims czasie, czy wiąze sie to
    > z jakimis dodatkowymi kosztami? Czy moze jest jakis okres, po ktorym
    > mozna go usunac z kartoteki środkow trwalych?

    Sprzedać możesz zawsze. Z jednej strony masz przychód ze sprzedaży z
    drugiej strony kosztem staje się nieumorzona wartość. Jak zdążyłeś
    umorzyć całą to masz tylko przychód:-(
    Jak zakończysz prowadzić działalność i potrzymasz samochód jeszcze 5 lat
    to sprzedajesz już bez podatku.

    pzdr

    Tomek

    Najlepszy serwis MOTO w Polsce! >>> http://link.interia.pl/f18a8

  • 3. Data: 2005-08-04 09:22:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Aug 2005, ad wrote:

> [...]
    > zakresie), czy wartosc srodka trwalego mozna wziasc tylko z umowy kupna czy
    > moze byc wartosc rynkowa (potwierdzona jakims dokumentem? )?

    Zdania były podzielone.
    IMO można spokojnie wziąć wartość nabycia plus wszystkie UDOKUMENTOWANE
    wydatki. Do poglądu iż można wziąć wycenę wykonaną np. dla celów
    ubezpieczeniowych mam wątpliwości...

    > 2. faktury za paliwo wrzucam w koszty w pelnej wysokosci, a jak jest z
    > fakturami za naprawy? Czy tutaj VAT podlega odliczeniu

    "a dlaczego by nie" ??

    > 3. jak wyglada sprzedaż takiego auta po jakims czasie,

    Normalnie, jest to przychód z DG. Sam się doliczy do podatku ;)

    [...]
    > Czy moze jest jakis okres, po ktorym mozna go
    > usunac z kartoteki środkow trwalych?

    Usunąć można, i tak przez kolejny okres przechowywania dokumentów
    (6 lat) sprzedaż będzie dochodem z DG - nawet jakby DG zamknąć.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-08-04 14:23:31
    Od: "ad.post" <a...@p...pl>

    Dziekuje za odpowiedzi, jeszcze jedno: czy przy przekazaniu swojego
    samochodu na środek trwały trzeba napisac jakis dokument przekazania,
    czy jakis inny? Jesli tak to jak powinno to wygladac?

  • 5. Data: 2005-08-04 16:34:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Aug 2005, ad.post wrote:
    > na środek trwały trzeba napisac jakis dokument przekazania, czy jakis inny?

    http://tiny.pl/q7q2
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=protok%C3%B3%C5%
    82+%7C+protoko%C5%82+%7C+protoko%C5%82&num=100&hl=pl
    &as_oq=st+trwa%C5%82y+trwa%C5%82ego&as_eq=&as_ugroup
    =*.podatki

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-08-05 10:39:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0508041118140.864@athlon> wstukał:

    > Zdania były podzielone.
    > IMO można spokojnie wziąć wartość nabycia plus wszystkie UDOKUMENTOWANE
    > wydatki. Do poglądu iż można wziąć wycenę wykonaną np. dla celów
    > ubezpieczeniowych mam wątpliwości...

    Może to poniżej znalazłoby zastosowanie?

    Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich części
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub sporządzenia
    wykazu, o których mowa w art. 22n, wartość początkową tych środków przyjmuje
    się w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika, z
    uwzględnieniem cen rynkowych środków trwałych tego samego rodzaju z grudnia
    roku poprzedzającego rok założenia ewidencji lub sporządzenia wykazu oraz
    stanu i stopnia ich zużycia.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2005-08-05 13:10:14
    Od: ad <a...@p...pl>

> [...]
    > roku poprzedzającego rok założenia ewidencji lub sporządzenia wykazu oraz

    Wlasnie czytalem ten artykul, ale w tym wypadku mozna ustalic cene
    nabycia wiec wydaje mi sie, ze nie mozna zastosowac wlasnej wyceny. A ze
    cena nabycia jest mniejsza od wartosci rynkowej w dniu przyjecia srodka
    to chyba nic sie jednak nie poradzi. Co ciekawe urzad liczy podatek od
    umowy kupna od wartosci rynkowej bez uwzgledniania ceny na umowie...

  • 8. Data: 2005-08-08 18:19:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Aug 2005, 'Tom N' wrote:
    [...]
    > Może to poniżej znalazłoby zastosowanie?
    >
    > Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych lub ich części

    W tym roku już była taka dyskusja :)
    IMO - śliska sprawa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-08-08 18:19:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Aug 2005, ad wrote:

    > jednak nie poradzi. Co ciekawe urzad liczy podatek od umowy kupna od wartosci
    > rynkowej bez uwzgledniania ceny na umowie...

    Masz na myśli PCC ?
    Ano - bo on ma INNĄ podstawę opodatkowania. Ale to nie US wymyślił
    tylko Sejm, Warszawa, ul. Wiejska...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)