  • 11. Data: 2015-02-04 23:46:35
    Temat: Re: Samochód służbowy do celów prywatnych
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-04 o 22:55, cef pisze:

    > Odpowiedź już dostałeś. Nie wiem czy najlepiej, ale
    > na pewno najwygodniej jest twierdzić, że nie używasz
    > samochodu prywatnie (więc nie musisz się martwić
    > jakimś rozliczaniem kosztów z tą prywatą związanych) a ze zwykłego lenistwa
    > nie chce Ci się prowadzić papierkologii (ewidencji) bo nie masz na to
    > czasu ani zdrowia
    > i jest to upierdliwe i godzisz się na wprowadzone restrykcje w
    > odliczaniu i tyle

    Ale autor nie prowadzi DG, tylko raczej ma umowę o pracę i auto służbowe.

    --
    Pete

  • 12. Data: 2015-02-05 17:48:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 23:46, Pete pisze:

    > Ale autor nie prowadzi DG, tylko raczej ma umowę o pracę i auto
    > służbowe.

    A przepraszam, nie doczytałem.
    Ale większość tych co znam i mają służbowe do użytku
    miała sytuację taką: nie wolno Ci oficjalnie używać,
    ale możesz jeździć. Teraz same problemy :-)

  • 13. Data: 2015-02-07 20:34:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Feb 2015, Pete wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale autor nie prowadzi DG, tylko raczej ma umowę o pracę i auto służbowe.

    To niewiele zmienia - zmienia się tylko adresat komentarzy.
    Zasady pozostają te same - z tym, że o ile pracownik *nie* jest podmiotem
    zobowiązanym do podatkowego rozliczenia takich "zdarzeń gospodarczych",
    to skąd chęć Jacka do pytania KIPu tudzież martwienia się przychodem
    podatkowym firmy?
    Prędzej by się martwił, że nikt mu za "nadwyżkę" nie chce zwrócić :)
    Może jest "jednoosobowym niefizycznym" :) (spzoo znaczy)

    pzdr, Gotfryd