  • 1. Data: 2003-12-18 11:00:45
    Temat: Kto bedzie musial miec "Platnika"
    Od: "...............Aa..............." <acom2(skasuj)@o2.pl>

    Witam,
    Rozpoczynam dg i mam pytanie: kto będzie musiał używać "Płatnika" od
    1.stycznia 2004? Teraz musi go mieć ten, kto zatrudnia 20 osób i więcej, ale
    słyszałam, że od przyszłego roku _wszyscy_prowadzący_dg_ będą musieli używać
    programu "Płatnik". Czy to prawda?

    Pozdrawiam, Aga

  • 2. Data: 2003-12-18 11:17:55
    Temat: Re: Kto bedzie musial miec "Platnika"
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    ...............Aa............... wrote:

> [...]
    > więcej, ale słyszałam, że od przyszłego roku _wszyscy_prowadzący_dg_
    > będą musieli używać programu "Płatnik". Czy to prawda?

    20??? To było baaaaaardzo dawno temu. Obecnie jest od 5 i w nowym roku
    nic się nie zmienia

  • 3. Data: 2003-12-18 13:11:30
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    No szkoda żeby wszyscy musieli kupić komputer, Chyba że ZUS będzie dawał
    komputery na robienie deklaracji.

  • 4. Data: 2003-12-18 13:17:47
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2003-12-18 14:11, Użytkownik TH napisał:
    > No szkoda żeby wszyscy musieli kupić komputer, Chyba że ZUS będzie dawał
    > komputery na robienie deklaracji.

    Wolałbym, żeby nie dawał. Zgadnij, kto byłby tak naprawdę sponsorem?
    Ciekawe kiedy się coś ruszy (prawnie) z Janosikiem...
    Tomek

  • 5. Data: 2003-12-18 13:47:46
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ld9srb.g34.ln@serwerek...

    No ja to nie jestem pewny czy zus do tego nie dąży. Tzn do tego żeby wszyscy
    wysyłali Płatnikiem. Przecież juz kiedyś były takie przymiarki robione przez
    ZUS, że do końca któregoś tam roku wszyscy będą musieli się tym programem
    posługiwać.

    > Wolałbym, żeby nie dawał. Zgadnij, kto byłby tak naprawdę sponsorem?
    > Ciekawe kiedy się coś ruszy (prawnie) z Janosikiem...
    Z jednej strony to fajnie, że ktoś chce robic program pod linuksa. Tylko z
    drugiej weź pod uwagę ile z tych osó, które już teraz się posługują
    płatnikiem przesiądą się na linuksa. Wydaje mi się że bardzo mało. Bo po co
    ktoś ma jeszcze się uczyć linuksów skoro i tak w tej chwili ma już (i zna)
    windowsa (legalnego). Może gdyby na początku od kąd pojawił się płatnik
    można było instalować coś pod linuksami to może by się to przyjęło...

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2003-12-18 14:16:30
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2003-12-18 14:47, Użytkownik PawełJ napisał:
> [...]
    > windowsa (legalnego). Może gdyby na początku od kąd pojawił się płatnik
    > można było instalować coś pod linuksami to może by się to przyjęło...

    Jest jeszcze druga strona medalu - ile ludzi musiało kupić
    komputer+windowsy, żeby sprostać zachciankom ZUSu?

    Na wstępie - Nie jestem aż takim zapaleńcem, żeby brać miecz i promować
    linuksa (wskazówka - newsreader, z którego korzystam). Bardziej chodziło
    mi o samą ideę niż o konkretną platformę, a zwłaszcza fakt, że
    instytucja publiczna _narzuca_ jedynie słuszne rozwiązanie. Dlaczego
    skoro już wywala się niesamowite ilości pieniędzy publicznych na
    informatyzację ZUSu, to czemu utrudnia się życie użytkownikom zamiast
    ułatwiać? Wymiana dokumentów może np. zachodzić w oparciu o
    XML+HTTP/SSL. Komputeryzacja będzie się raczej rozwijać i na pewno nie
    ominie innych urzędów. Czy te inne urzędy też będą kładły kłody pod nogi
    użytkowników?

    Pomijając samego linuksa - otwartość standardu samego przesyłu danych
    pozwoliłaby na integrację obsługi dokumentów ZUSu w _całości_ w jednym z
    kombajnów księgowych, z których pewnie mnóstwo czytelników grupy
    korzysta. Obecnie nie ma takiej możliwości.

    Na koniec maksyma fachowców kryptografii - o skuteczności metody
    szyfrowania nie decyduje dokumentacja, ale sama metoda szyfrująca.

    Tomek

  • 7. Data: 2003-12-18 17:36:25
    Od: m...@t...pl (tlen)

    > No szkoda żeby wszyscy musieli kupić komputer, Chyba że ZUS będzie dawał
    > komputery na robienie deklaracji.

    Można iść do kawiarenki internetowej zainstalować płatnika, zrobić
    deklaracje i wysłać :):)

    Można również przekazać robienie deklaracji firmie zajmującej się usługami
    księgowymi naprawde za niewielkie pieniądze.

    Michał

  • 8. Data: 2003-12-18 21:30:20
    Od: "...............Aa..............." <acom2(skasuj)@o2.pl>

    Użytkownik "Jureq" napisał

    > 20??? To było baaaaaardzo dawno temu. Obecnie jest od 5 i w nowym roku

    Cytuję za http://www.zus.pl/ref_99/porad9/porad9.htm

    "(...)II. WYPEŁNIANIE I PRZEKAZYWANIE DOKUMENTÓW UBEZPIECZENIOWYCH

    1. Forma dokumentów ubezpieczeniowych

    Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
    zobowiązuje płatników składek do przekazywania dokumentów ubezpieczeniowych
    w jednej z dwóch form:

    elektronicznej, utworzonej w aktualnej wersji programu "Płatnik" -
    obowiązkowej dla płatników rozliczających składki za więcej niż 20 osób,
    papierowej, tj. w postaci formularzy, dostępnych w każdej jednostce
    organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, lub wydruków z aktualnej
    wersji programu "Płatnik" - z której mogą korzystać płatnicy rozliczający
    składki za nie więcej niż 20 osób.(...)"

    Czy to znaczy, że ZUS wprowadził mnie w błąd??? Rewela, jeszcze nic nie
    zrobiłam, a już mam dosyć. Dużo jeszcze jest takich "rzeczy"? A żeby ich...

  • 9. Data: 2003-12-18 21:41:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    nie
    > zrobiłam, a już mam dosyć. Dużo jeszcze jest takich "rzeczy"? A żeby

    Te poradniki na stronach ZUS zawsze były kilka
    nowelizacji do tyłu :-))
    Co więcej (nawiązując do zmuszania ludzi do komputeryzacji)
    jeśli dobrze pamiętam treść artykułu, to
    przekazywanie w formie elektronicznej jest obowiązkowe,
    a forma papierowa
    jest jedynie wyjątkiem
    dla mniejszej niż 5 liczby ubezpieczonych.
    Z czego można wywnioskować, że
    docelowo liczba ta może wynieść 1 lub mniej.

  • 10. Data: 2003-12-19 11:41:42
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > ale słyszałam, że od przyszłego roku _wszyscy_prowadzący_dg_ będą musieli
    > używać programu "Płatnik". Czy to prawda?

    Rozporzadzenie mowi jedynie o przekazywaniu, nie wymaga posiadania
    komputera.

    Boguslaw