  • 1. Data: 2002-07-31 16:56:01
    Temat: Samochód - współwłasnoś
    Od: "Jerry" <j...@w...pl>

    Witam serdecznie.
    Bardzo proszę o odpowiedzi.
    1. Czy można eksploatować samochód dla działaności gospodarczej, jeżeli jest
    on współwłasnością wraz z ojcem np. 50% lub jeśli jest własnością
    współmałżonka (przy wspólności majątkowej)? Mam na myśli użytkowanie
    prywatnego pojazdu za pomocą ewidencji przebiegu pojazdu oraz ewidencji
    wydatków.
    2. Jak rozliczać jazdy lokalne takim właśnie samochodem?

    Pozdrawiam.
    Jerry

  • 2. Data: 2002-08-01 05:19:00
    Temat: Re: Samochód - współwłasnoś
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Jerry wrote:

> [...]
    > współmałżonka (przy wspólności majątkowej)? Mam na myśli użytkowanie
    > prywatnego pojazdu za pomocą ewidencji przebiegu pojazdu oraz ewidencji
    W obydwu przypadkach można.

    > 2. Jak rozliczać jazdy lokalne takim właśnie samochodem?
    Tak jako pozamiejskie. Skąd, dokąd, w jakim celu, kiedy, ile kilometrów.
    Dla prowadzących DG nie ma ryczałtu.
    Jeżeli masz dużo jazd miejskich, może lepiej wciągnąc samochód do EŚT?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl