  • 1. Data: 2007-09-12 09:21:57
    Temat: Obowiazek kasy fiskalnej oraz Fundusz Pracy
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Witam,
    mam dwa pytanka a mianowicie:

    1. Czy sprzedając oprogramowanie i wysyłając je bezpośrednio na e-mail
    (czyli pomijając nośnik) mam obowiązek rejestrowania sprzedaży przy pomocy
    kasy fiskalnej? Czytałem, iż zwolnienie nie obejmuje, gdy sprzedajemy
    nośniki CD, FDD itp. (bez danych, czyste) oraz nośniki z danymi,
    oprogramowaniem.

    2. Czy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mają obowiązek
    płacenia składek na Fundusz Pracy? Wydaje mi się że nie, ale niech mnie
    ktoś upewni.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-09-12 09:30:23
    Temat: Re: Obowiazek kasy fiskalnej oraz Fundusz Pracy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Sep 2007 09:21:57 +0000, ordi napisał(a):

> [...]
    > kasy fiskalnej? Czytałem, iż zwolnienie nie obejmuje, gdy sprzedajemy
    > nośniki CD, FDD itp. (bez danych, czyste) oraz nośniki z danymi,

    Nie obowiązuje się kasa wynikająca ze spzredaży CD, ale nadal są przepisy
    ogólne - czyli np przekroczenie obrotu.

    > 2. Czy osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mają obowiązek
    > płacenia składek na Fundusz Pracy? Wydaje mi się że nie, ale niech mnie
    > ktoś upewni.

    Tak, jeśli podstawa opłacania składek społecznych jest większa bodajże od
    pensji minimalnej. W praktyce: składki pełne - jest FP, składki obniżone
    "dla początkujących" - bez FP (i np bez zasiłku dla bezrobotnych po
    "padzie" firmy)

  • 3. Data: 2007-09-12 09:45:58

    Dnia 12-09-2007 o 11:30:23 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > Tak, jeśli podstawa opłacania składek społecznych jest większa bodajże od
    > pensji minimalnej.

    Przy czym warto dodać, że chodiz o sumaryczną podstawę. Czyli
    jeśli masz 3x350zł postawy, to musisz płacisz FP od wszytskiego.