  • 1. Data: 2004-04-21 07:24:01
    Temat: Re: Samochody VAT i inne koszty...
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    news:c6579p$p4p$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    >
    > Przepraszam jezeli juz sie pojawilo, ale zastanawia mnie jak nowa ustawa o
    > VAT traktuje koszty eksploatacyjne (z wyjatkiem paliwa oczywiscie) do
    > samochodow - zarowno osobowych jak i ciezarowych - mozna odliczac podatek
    > czy tez nie?
    > Od dzis o ile sie nie myle tankujemy do wielu aut juz z VATem:-(
    >
    > Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    >
    > Pozdrawiam
    > Łukasz Góralczyk

    z tego co wiem, to jednak od 1 maja (Rzepa po artykule zgodnie z którym
    trzeba stosować wzór Lisaka od 20 kwietnia, następnego dnia wycofała się z
    tego, ta część ustawy wchodzi o ile pamiętam 1 maja). Zobacz art. 179
    "kodeksu o VAT".
    .
    Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji inne niż paliwo, to IMHO 1 maja nic tu
    nie zmienia i nadal będzie można VAT odliczać (Art. 88 ustęp 1 punkt (3)
    mówi tylko paliwach).

    Magda

  • 3. Data: 2004-04-21 08:46:00
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Dziekuje...

    Wlasnie mialem sobie odpowiedziec sam (znalazlem:-).
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_040415/
    firma_z_a_5.html

> [...]
    > trzeba stosować wzór Lisaka od 20 kwietnia, następnego dnia wycofała się z
    > tego, ta część ustawy wchodzi o ile pamiętam 1 maja). Zobacz art. 179
    IHMO raczej Art. 176 dla scislosci...

    > Jeżeli chodzi o koszty eksploatacji inne niż paliwo, to IMHO 1 maja nic tu
    > nie zmienia i nadal będzie można VAT odliczać (Art. 88 ustęp 1 punkt (3)
    > mówi tylko paliwach).
    Zgadza sie.

    Pozdrawiam i dziekuje
    Lukasz G.