  • 1. Data: 2004-04-21 07:11:36
    Temat: Sprzedaż zwoniona z VAT a KUP.
    Od: "..::Michal::.." <b...@o...pl>

    Witam grupę !!

    Firma sprzedaje usługą zwolnioną z VAT dla osób fizycznych (internet) oraz
    dla innch firm ( VAT 22%). Co sie dzieje z częścią VATu której nie moge
    odliczyć?
    Czy ona staje sie KUP czy kosztem nie stanowiącym kosztu.
    Dzwonilem w tej sprawie do US i mila pani powiadziala mi ze nie wie, bo
    takiego przypadku nie miala. I mam złożyć zapytanie pisemne.
    W/g mnie mozna to zaliczyć do kosztów zmniejszających dochód.
    Dodam ze forma dzial. to sp. z o.o. ale to raczej nie ma znaczenia.

    ..::Michal::..

  • 2. Data: 2004-04-21 07:16:24
    Temat: Re: Sprzedaż zwoniona z VAT a KUP.
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "..::Michal::.." <b...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > W/g mnie mozna to zaliczyć do kosztów zmniejszających dochód.
    > Dodam ze forma dzial. to sp. z o.o. ale to raczej nie ma znaczenia.

    vat którego nie można odliczyć z mocy przepisów może być KUP, zajrzyj do
    art. 16 ust. 1 punkt 46 ustawy o PDOP, chyba analogiczny zapis jest w
    ustawie o PDOF.

    Magda

  • 3. Data: 2004-04-21 07:19:24
    Temat: Odp: Sprzedaż zwoniona z VAT a KUP.
    Od: "..::Michal::.." <b...@o...pl>

    > vat którego nie można odliczyć z mocy przepisów może być KUP, zajrzyj do
    > art. 16 ust. 1 punkt 46 ustawy o PDOP, chyba analogiczny zapis jest w
    > ustawie o PDOF.
    Czytalem ten artukuł ale zaniepokoiło mnie słowo "moze"

    ;D
    ..::Michal::..

  • 4. Data: 2004-04-21 11:03:27
    Temat: Re: Odp: Sprzedaż zwoniona z VAT a KUP.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, ..::Michal::.. wrote:
    [...]
    >+ Czytalem ten artukuł ale zaniepokoiło mnie słowo "moze"

    Bo zasada odliczania VATu jest że MOŻESZ go odliczyć pod warunkami.
    Nie musisz.
    No to skoro VATu NIE MOŻESZ odliczyć z powodu warunków, byłoby
    dziwne jakbys MUSIAŁ go zaliczać w koszt :)
    Zauważ, iż w odróżnieniu od np. wykazania zakupu towarów handlowych
    w KPiR czy VATu należnego w rejestrze VAT - VATu naliczonego NIE
    MUSISZ wykazywać. Nigdzie. VATu od zakupów handlowych najwyrazniej
    też nie :) - twojw wola, twoje strata.
    No, nie tłumacz mi że o chętnych trudno :), ale ustawodawca
    przyjał taka zasadę !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)