    From: "Andrzej W. Ząbik" <z...@k...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Samodzielne prowadzenie papierów we własnej firmie
    Date: Mon, 11 Mar 2002 17:33:57 +0100

    Rozpoczynam działalność, mam już za sobą wpisy, regony i US - choć ten
    ostatni nie do końca, na wyczucie wypełniłem zgłoszenie Vat-r i Nip-1. Coś
    niecoś wiem o prowadzeniu paierów, ale chyba nie wiem nazbyt wiele. Jak
    każdy rozpoczynający chciałbym oszczędzić i nie wydawać fortuny na start i
    to też dotyczy prowadzenia księgowości. Z drugiej jednak strony wydatki na
    księgową będą chyba kroplą w możu jeżeli US lub ZUS wlepi mi mandat za
    bajzel w paierach albo niezłożenie jakiegoś tam kwitu w terminie. I tu moje
    pytanie, czy prowadzenie księgowości własnej firmy gdzie w ciągu miesiąca
    wystawię max 5 faktur Vat i trochę pojeżdzę autem jest na tyle skomplikowane
    by kożystać z Biura Rachunkowego które żąda odemnie 200 zł na miesiąc??? Te
    wydatki są dla mie stanowczo za duże, to w końcu 1/3 mojego ZUS'u! Proszę,
    podszkolcie mnie trochę w księgowości, lub gdzie mogę znaleźć informacje na
    ten temat. Strony internetowe jakie dotąd odwiedziłem to dla mnie wyższa
    jazda, www.infor.pl i inne to dobre źródło ale nie dla mnie, może ktoś mi
    poda adres gdzie autor jasno i bez owijania w bawełnę opisuje jak należy
    prowadzić KPiR, co wpisywać w poszczególnych pozycjach i co z czego wynika,
    jak wypełniać deklaracje PIT-5 VAT-7 DRA. To co do którego dnia mam złożyć i
    gdzie już wiem, ale nie wiem skąd wyłuskać kwoty do papierów. NP. kupujesz
    towar otrzymujesz FA i wpisujesz ją do książki KPiR w pozycji 1 jako zakup
    .... itd. Wystawiasz FA sprzedaży i też wpisujesz ją do KPiR w pozycji 1
    jako sprzedaż. Notujesz kilometry auta i wpisujesz kilometrówkę, ładnie
    powiedziane, ale nie bardzo jarzę o co chodzi z tą kilometrówką.
    Dzięki!