  • 31. Data: 2012-03-29 14:00:06
    Temat: Re: Samotne macierzyństwo czy ślub?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.03.2012 09:22, krys pisze:
    > Skoro zostali pominięci, to chyba oznacza, że spadkodawca sobie nie życzył,
    > żeby coś dostali?
    > Ja tam jestem za prawem, które pozwoli mi zapisać cały majątek kotu, bo taką
    > mam fantazję, a majątek jest mój i nic pazernej rodzince do niego.

    Powiesz inaczej, jak będziesz się opiekować przez lata
    rodzicami/dziadkami, a im na starość odbije i zapiszą wszystko
    schronisku dla psów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2012-03-29 15:19:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Powiesz inaczej, jak będziesz się opiekować przez lata
    > rodzicami/dziadkami, a im na starość odbije i zapiszą wszystko
    > schronisku dla psów.

    no cos ty, on będzie brał miesięczną opłatę a cennik za poszczególne
    czynnosci wywiesi im w łazience.

  • 33. Data: 2012-03-30 07:31:16
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Powiesz inaczej, jak będziesz się opiekować przez lata
    > rodzicami/dziadkami, a im na starość odbije i zapiszą wszystko
    > schronisku dla psów.

    Nie powiem. Mam normalną rodzinę, w której opieka nad seniorami nie zależy
    od zapisania spadku.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 34. Data: 2012-03-30 07:38:55
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > no cos ty, on będzie brał miesięczną opłatę a cennik za poszczególne
    > czynnosci wywiesi im w łazience.

    Każdy ocenia według siebie.

    A co powiesz na syuację, kiedy dziecko - utracjusz odcina się od
    schorowanych rodziców na kilkadziesiąt lat, i pojawia się dopiero na sprawie
    spadkowej, bo mu "się należy" i będzie próbowało podważyć testament, tylko
    zapomniało, że rodzicami w potrzebie ktoś inny się opiekował?

    Skoro jest dziedziczenie ustawowe, to testament powinien być niepodważalny -
    własnie po to, żeby móc za życia zarządzić majątkiem, na który pracowało się
    całe życie.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 35. Data: 2012-03-30 07:48:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:

> [...]
    > spadkowej, bo mu "się należy" i będzie próbowało podważyć testament, tylko
    > zapomniało, że rodzicami w potrzebie ktoś inny się opiekował?

    po to właśnie wymyślono instytucję wydziedziczenia.

    > Skoro jest dziedziczenie ustawowe, to testament powinien być niepodważalny -
    > własnie po to, żeby móc za życia zarządzić majątkiem, na który pracowało się
    > całe życie.

    właśnie ostatnie zmiany idą w tym kierunku.
    Dosyć mocno rozbudowali zapis testamentowy.
    Będziesz mógł rozporządzić poszczególnymi składnikami majątku, jak i
    zapisać konkretne przedmioty konkretnym osobom w testamencie.
    Dopiero to co zostanie będzie masą spadkową podlegającą tradycyjnemu
    podziałowi procentowemu.

  • 36. Data: 2012-03-30 08:20:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2012 07:38, krys pisze:

> [...]
    > spadkowej, bo mu "się należy" i będzie próbowało podważyć testament, tylko
    > zapomniało, że rodzicami w potrzebie ktoś inny się opiekował?

    No to wtedy właśnie może być wydziedziczone.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2012-03-30 08:21:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.03.2012 07:31, krys pisze:

    > Nie powiem. Mam normalną rodzinę, w której opieka nad seniorami nie zależy
    > od zapisania spadku.

    I znów nie zrozumiałaś.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2012-03-30 10:41:33
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I znów nie zrozumiałaś.

    Naprawdę?

    To Ty nie możesz zrozumieć, że ja daję spadkodawcom prawo do szajby i
    zapisania ICH majątku na schronisko dla psów.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 39. Data: 2012-03-30 10:42:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > po to właśnie wymyślono instytucję wydziedziczenia.

    Którą można podważyć i trzeba uzasadniać.

> [...]
    > zapisać konkretne przedmioty konkretnym osobom w testamencie.
    > Dopiero to co zostanie będzie masą spadkową podlegającą tradycyjnemu

    Mam taką nadzieję.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 40. Data: 2012-03-30 14:07:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Mar 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Monday, March 26, 2012, 1:38:54 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    [...]
    > Dlatego przyjmuje się spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    Komornicy też musza z czegos życ? ;)
    (mam na mysli taki szczegół, że "dobrodziejstwo" *kosztuje*, w sumie
    nic dziwnego, ale jakos dodatkowe podatki nie ciesza sie wzięciem).

    pzdr, Gotfryd