  • 1. Data: 2007-12-29 02:46:56
    Temat: Serwis internetowy + program partnerski + rozliczenia zagraniczne + podatki
    Od: ulisses <w...@g...com>

    Witam

    Myślę o założeniu serwisu internetowego typu templatemonster (sprzedaż
    szablonów www) z programem partnerskim. Jako że moimi kontrahentami
    będą bardzo często osoby spoza Polski to zastanawiam się nad kwestiami
    podatkowymi.

    Problemy które dostrzegam są następujące:
    W jaki sposób płacić osobom spoza Polski np Unia, USA, Rosja (czyli
    kraje wspólnotowe i pozawspólnotowe)?
    Na podstawie jakich dokumentów dokonywać wypłat za szablony
    internetowe osobom umieszczającym w moim serwisie (dotyczy to osób
    fizycznych i firm)?
    Jak wygląda kwestia podatków (dochodowy i VAT)?

    Domyślam się że ja będę zobowiązany do wystawiania faktur
    sprzedażowych nabywcom szablonów. Czy to się różni mocno od
    standardowych faktur sprzedaży wystawianych w kraju?

    Powyższe pytania umiejscowiłem w kontekście kontrahentów
    umieszczających swoje prace w moim serwisie. Przypuszczam że podobnie
    będzie w przypadku uczestników programu partnerskiego. Czy się mylę?

    Pozdrawiam
    Wojtek