  • 1. Data: 2005-01-26 08:24:25
    Temat: Sieć komputerowa - czy jest to środek trwały?
    Od: "EFMETAL" <e...@e...com.pl>

    Witam,

    moja księgowa ma wątpliwości, czy sieć komputerowa jest środkiem trwałym.
    Proszę szanownych grupowiczów o opinie... obecnie mamy każdy z kompów
    zaliczony jako koszt.

    --
    Przemysław Banaś
    EFMETAL

  • 2. Data: 2005-01-26 09:41:56
    Temat: Re: Sieć komputerowa - czy jest to środek trwały?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, EFMETAL wrote:

> [...]
    >+ Proszę szanownych grupowiczów o opinie... obecnie mamy każdy z kompów

    ...myślisz że MY mamy pojęcie co wy macie za sprzęt i jak skonfigurowany ??
    To *podatnik* musi umieć *uzasadnić* "w razie czego" iż prawidłowo
    sklasyfikował !! Wypadałoby odesłać do pytań o wróżki :[ (znaczy: że
    na grupie się nie udzialają, nie stwierdzono).
    IMO - podatnik musi umieć powiedzieć czy to co ma to "samodzielny ST".

    Jak ktoś zaimplementował przedstawiane w wizjach wielkich firm
    informatycznych "komputery sieciowe" (czyli "chudy klient" ściągający
    wszystko z serwera który bez sieci *nie nadaje się do używania*) to musi
    się IMO liczyć z postawieniem przez US tezy że "sieć jest całością"[1].
    Normalny samodzielny komputer zdolny do samodzielnej "użytkowej" pracy
    dla którego funkcje sieciowe są *dodatkiem* IMO się nijak nie łapie jako
    "część sieci"....

    [1] Nawet w tym miejscu jest linia obrony - bazująca mianowicie na
    wnioskach z rozważań modnych ;) lat temu kilka, czyli "dlaczego
    uznaje się za samodzielny ST przyczepę - a nie uznaje się 'zwykłej'
    drukarki".
    Przypomnę - dla przyczep JEST oddzielna pozycja w KST, dla kompów
    w KST jest tylko "zestaw komputeropwy". Tak więc skoro "zestaw"
    jest osobno wymieniony to IMO ma zastosowanie ta sama metoda co
    dla przyczep: "jest w KST to wolno osobno wpisać".
    Niemniej - "samodzielność" komputera IMO daje podstawy do uznania
    go za "samodzielny" ST bez kombinowania - chyba że ktoś pokaże przepis
    szczegółowy świadczący że ma być inaczej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-26 12:13:24
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

> [...]
    > go za "samodzielny" ST bez kombinowania - chyba że ktoś pokaże przepis
    > szczegółowy świadczący że ma być inaczej :)

    Przypomnę, że KST podaje następującą definicję:

    "49/491/30 zespoły komputerowe
    do rodzaju 491 zalicza się w szczególności:
    - jednostki centralne
    - urządzenia wejścia, w tym rejestratory i skanery
    - urządzenia wyjścia
    - urządzenia wejścia-wyjścia: konsole operatorskie, monitory ekranowe
    - jednostki pamięci
    - urządzenia transmisji danych
    - urządzenia ochrony danych
    - jednostki zasilające
    Obiektem MOŻE (!!!!!!) być cały zespół służący do przetważania informacji
    złożony z jednostki centralnej i podłaczonych do niej fizycznie jednostek
    zewnętrznych względnie POSZCZEGÓLNA MASZYNA (!!!!) i urządzenie wydzielone w
    OSOBNE jednostki."
    Koniec cytatu. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999r. (Dz.U.
    Nr 112 z 1999 r., poz. 1317 , z późn. zmianami)

    Dlatego drukarka, monitor, skaner, modem itd. może być samodzielnym ŚT o
    czym decyduje moja ulubiona wykładnia funkcjonalna. :))
    Naprzykład taki modem może podnosić wartość ŚT jeżeli jest wewnętrzny, zaś w
    przypadku zewnętrznego jest samodzielnym ŚT.

    Wracając do pytania na topic.
    Wszystko zależy jaka to sieć - jeżeli masz zewnętrzny router czy switch to
    napewno jest samodzielnym środkiem, włącznie z kablami.

  • 4. Data: 2005-01-26 13:41:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jan 2005, Faust wrote:
    [...]
    >+ Dlatego drukarka, monitor, skaner, modem itd. może być samodzielnym ŚT o
    >+ czym decyduje moja ulubiona wykładnia funkcjonalna. :))

    Heh, ja się cieszę :)
    Tyle iż NSA (jako mniemam bazując na sławetnym "truizmem jest" SN)
    tego zdanie nie podzielał.
    Teraz linia orzecznicza została złagodzona - i "podziela" w przypadkach
    kiedy jest FIZYCZNIE możliwe użytkowanie denej peryferii z różnymi
    kompami.

    >+ Naprzykład taki modem może podnosić wartość ŚT jeżeli jest wewnętrzny, zaś
    >+ w przypadku zewnętrznego jest samodzielnym ŚT.

    ...o ile masz min. 2 kompy do których daje się podłączyć :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)