    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sieć komputerowa - czy jest to środek trwały?
    Date: Wed, 26 Jan 2005 10:41:56 +0100

    On Wed, 26 Jan 2005, EFMETAL wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ moja księgowa ma wątpliwości, czy sieć komputerowa jest środkiem trwałym.
    >+ Proszę szanownych grupowiczów o opinie... obecnie mamy każdy z kompów
    >+ zaliczony jako koszt.

    ...myślisz że MY mamy pojęcie co wy macie za sprzęt i jak skonfigurowany ??
    To *podatnik* musi umieć *uzasadnić* "w razie czego" iż prawidłowo
    sklasyfikował !! Wypadałoby odesłać do pytań o wróżki :[ (znaczy: że
    na grupie się nie udzialają, nie stwierdzono).
    IMO - podatnik musi umieć powiedzieć czy to co ma to "samodzielny ST".

    Jak ktoś zaimplementował przedstawiane w wizjach wielkich firm
    informatycznych "komputery sieciowe" (czyli "chudy klient" ściągający
    wszystko z serwera który bez sieci *nie nadaje się do używania*) to musi
    się IMO liczyć z postawieniem przez US tezy że "sieć jest całością"[1].
    Normalny samodzielny komputer zdolny do samodzielnej "użytkowej" pracy
    dla którego funkcje sieciowe są *dodatkiem* IMO się nijak nie łapie jako
    "część sieci"....

    [1] Nawet w tym miejscu jest linia obrony - bazująca mianowicie na
    wnioskach z rozważań modnych ;) lat temu kilka, czyli "dlaczego
    uznaje się za samodzielny ST przyczepę - a nie uznaje się 'zwykłej'
    drukarki".
    Przypomnę - dla przyczep JEST oddzielna pozycja w KST, dla kompów
    w KST jest tylko "zestaw komputeropwy". Tak więc skoro "zestaw"
    jest osobno wymieniony to IMO ma zastosowanie ta sama metoda co
    dla przyczep: "jest w KST to wolno osobno wpisać".
    Niemniej - "samodzielność" komputera IMO daje podstawy do uznania
    go za "samodzielny" ST bez kombinowania - chyba że ktoś pokaże przepis
    szczegółowy świadczący że ma być inaczej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)