    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sieć komputerowa - czy jest to środek trwały?
    Date: Wed, 26 Jan 2005 13:13:24 +0100

    > On Wed, 26 Jan 2005, EFMETAL wrote:
    > Przypomnę - dla przyczep JEST oddzielna pozycja w KST, dla kompów
    > w KST jest tylko "zestaw komputeropwy". Tak więc skoro "zestaw"
    > jest osobno wymieniony to IMO ma zastosowanie ta sama metoda co
    > dla przyczep: "jest w KST to wolno osobno wpisać".
    > Niemniej - "samodzielność" komputera IMO daje podstawy do uznania
    > go za "samodzielny" ST bez kombinowania - chyba że ktoś pokaże przepis
    > szczegółowy świadczący że ma być inaczej :)

    Przypomnę, że KST podaje następującą definicję:

    "49/491/30 zespoły komputerowe
    do rodzaju 491 zalicza się w szczególności:
    - jednostki centralne
    - urządzenia wejścia, w tym rejestratory i skanery
    - urządzenia wyjścia
    - urządzenia wejścia-wyjścia: konsole operatorskie, monitory ekranowe
    - jednostki pamięci
    - urządzenia transmisji danych
    - urządzenia ochrony danych
    - jednostki zasilające
    Obiektem MOŻE (!!!!!!) być cały zespół służący do przetważania informacji
    złożony z jednostki centralnej i podłaczonych do niej fizycznie jednostek
    zewnętrznych względnie POSZCZEGÓLNA MASZYNA (!!!!) i urządzenie wydzielone w
    OSOBNE jednostki."
    Koniec cytatu. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999r. (Dz.U.
    Nr 112 z 1999 r., poz. 1317 , z późn. zmianami)

    Dlatego drukarka, monitor, skaner, modem itd. może być samodzielnym ŚT o
    czym decyduje moja ulubiona wykładnia funkcjonalna. :))
    Naprzykład taki modem może podnosić wartość ŚT jeżeli jest wewnętrzny, zaś w
    przypadku zewnętrznego jest samodzielnym ŚT.

    Wracając do pytania na topic.
    Wszystko zależy jaka to sieć - jeżeli masz zewnętrzny router czy switch to
    napewno jest samodzielnym środkiem, włącznie z kablami.