  • 21. Data: 2020-05-03 10:56:09
    Temat: Re: Skala podatkowa - dlaczego mi się nie zgadza?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-02 o 21:05, Piotr Gałka pisze:

    > Czyli gdzieś po drodze się skomplikowało.

    Pamiętam konkursy na kłopotliwe w rozumieniu przepisy.
    Polecam art 10.1 pkt 3) ustawy o vat :-)

  • 22. Data: 2020-05-03 14:02:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-03 o 09:59, Budzik pisze:

    > A po co? Przeciez program do pitów ci to podpowie...

    Nie jestem pewien, czy ten co używam podpowie.

    > No to prawda, te opisy to sa dla nienormalnych.
    > Mam około 40 lat i ni wiem czy dozyje czasów zeby pit był opisany dla
    > ludzi a nie dla urzedników.
    > Ale szczerze - olewam to - wypełniam tak jak umiem ;-D

    Młody jesteś. Ja zostałem przetresowany przez urzędników i staram się
    wypełniać tak, aby nie było się o co przyczepić co oznacza, że usiłuję
    rozumieć wszystko co wypełniam, a nie tak jak mi się wydaje.
    Co powiesz na płacenie kary za to, że w tej samej linijce Księgi
    Przychodów i Rozchodów wpisujesz wartość nabytych elementów i koszty
    związane z tym zakupem (bilet tramwajowy) bo to utrudnia pracę urzędnika
    bo to są dwa osobne zdarzenia gospodarcze. Pikanterii temu tematowi
    dodaje fakt, że tego samego dnia odebraliśmy instrukcję jak należy
    wypełniać księgę w następnym roku i tam było, że aby ułatwić pracę
    urzędnikom należy od tego roku wpisywać w tej samej linijce.

    > Jestes w specjalnej kascie z 50% kup i jeszcze narzekasz? ;-PPPPPP

    Bez przesady z tą kastą :)
    W 1995 napisaliśmy z bratem jedną książkę i PWN nadal przysyła nam co
    jakiś czas jakieś pieniądze w ramach praw autorskich. W 2018 było to
    90,63zł z czego wydawnictwo pobrało zaliczkę 8zł. W 2019 0,- , a w 2020
    się zobaczy.
    P.G.

  • 23. Data: 2020-05-03 14:27:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-05-03 o 14:02, Piotr Gałka pisze:

    > Młody jesteś. Ja zostałem przetresowany przez urzędników i staram się
    > wypełniać tak, aby nie było się o co przyczepić co oznacza, że usiłuję
    > rozumieć wszystko co wypełniam, a nie tak jak mi się wydaje.

    Tak jak są różne typy urzędnika, tak i są różne typy petenta.
    Znam takich petentów, którzy uzgadniają co chce urzędnik i tak wypełniają,
    żeby było wedle urzędniczego widzimisię i nikt nie będzie się czepiał,
    przynoszą różne potrzebne papiery i wypełniają jakieś dupokrytki.
    Ja nauczyłem się, że warto zawsze mieć swoje rozumienie przepisów
    i tak jak ja interpretuję - tak wypełniam.
    Zrezygnowałem parę razy jak nie miałem czasu na spory i przepychanie
    swojej wersji,
    albo nie rozumiałem dobrze tematu.
    Jeśli jesteś w prawie, to czasem wymaga to więcej czasu i cierpliwości,
    ale można postawić na swoim.

  • 24. Data: 2020-05-03 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Nie jestem pewien, czy ten co używam podpowie.

    W excelu liczysz? ;-D

> [...]
    > należy wypełniać księgę w następnym roku i tam było, że aby ułatwić
    > pracę urzędnikom należy od tego roku wpisywać w tej samej linijce.

    Po prostu w ktoryms momencie stwierdziłem ze i tak nie dam rady przyswoic
    wszystkich niuansów bo nie mam na to czasu.
    Dlatego zdaje sie na tych co przygotowuja programy do liczenia.

> [...]
    > co jakiś czas jakieś pieniądze w ramach praw autorskich. W 2018 było
    > to 90,63zł z czego wydawnictwo pobrało zaliczkę 8zł. W 2019 0,- , a

    Mysle ze przy takich kwotach, jakbys tego nie wpisał do pit to bedzie
    dobrze.
    :)

    Chociaz... ostatnio znajomy opowiadał ze skłądał wniosek o dofinansowanie
    na kilkadziesiat tysiecy to dostał do poprawki ze wzgledu na dwie sprawy
    gdzie jedna to była kwestia 300zł a druga zmiana wniosku o 100zł przy czy
    ta zmaiana nie miała zadnego znaczenia bo i tak łapał sie na dokładnie
    taki sam prog dochodów. Moze miał pecha... ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 25. Data: 2020-05-04 12:02:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    Jest to karygodne, szczegolnie w samej ustawie ... ale z drugiej
    strony - jak mieliby to opisac ?
    Mogliby bardziej opisowo ... ale ile wtedy stron liczylaby ustawa ?
    Za to latwiej by sie wyszukiwalo, bo teraz to jakis kosmos.

    Powinien byc zapis, ze biuro poselskie posla wypelnia pity
    obywatelom - to by sie moze nauczyli pisac dobrze :-)

    >No to prawda, te opisy to sa dla nienormalnych.
    >Mam około 40 lat i ni wiem czy dozyje czasów zeby pit był opisany dla
    >ludzi a nie dla urzedników.

    Poniekad dozyles - pit jest opisany dla informatykow przetwarzajacych
    go, Ciebie to w zasadzie nie interesuje :-)

    >Ale szczerze - olewam to - wypełniam tak jak umiem ;-D

    To akurat ma krotkie nogi - kiedys podpadniesz i bedzie zero litosci
    ze strony urzednikow :-)

    J.

  • 26. Data: 2020-05-04 12:07:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2020-05-02 o 18:59, Budzik pisze:
> [...]

    Ustawa co roku dluzsza. I co roku coraz gorzej napisana - w stylu "dla
    dochodow wymienionych w art art 22 ust 9 pkt 1-3 "

> [...]
    >wpłacane na ubezpieczenie zdrowotne, ale nie tyle ile się wpłaciło
    >tylko tyle ile maksymalnie można odliczyć. Ile wpłaciłem wiem, jakie

    Ale zaplacic musisz obowiazkowa skladke, a nie maksymalna ?

    No coz - tak kombinowali przez lata.
    Zamiast dopasowywac procenty i kwoty - to odliczenia od dochodu, od
    podatku, limity,
    teraz kwota wolna ...

    J.

  • 27. Data: 2020-05-04 12:09:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2020-05-01 o 16:53, J.F. pisze:

    >Jak już wysłałem te PITy (i 2 godziny później korekty :) ) to może
    >teraz
    .znajdę chwilę i napiszę.

    >Wszyscy po kolei komplikowali. Ostatnio mamy tylko przyspieszenie.

    Tak, ale kwota wolna to wybitnie wina PiS.
    Jak zmienic stawki, zeby pochwalic sie ich obnizka :-)

    No i troche TK z czasow Tuska.

    J.

  • 28. Data: 2020-05-04 12:11:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2020-05-01 o 16:58, J.F. pisze:

    >A czy potrzebą społeczną nie jest aby PIT miał 1 stronę?

    Widac mniejsza, niz wlasciwa ilosc pieniedzy w budzecie i wyborcze
    obietnice :-)

    >Przybyło o tych co włączają i wyłączają te komputery.

    W kazdym badz razie kiedys przepisywali.
    A teraz maja gotowe ... zwolnili przepisywaczy ?

    J.

  • 29. Data: 2020-05-04 12:45:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-03 o 14:27, cef pisze:

    > Jeśli jesteś w prawie, to czasem wymaga to więcej czasu i cierpliwości,
    > ale można postawić na swoim.

    Mamy siedzibę firmy w Pile i biuro konstrukcyjne w Gdańsku (wynika z
    miejsca zamieszkania wspólników).
    Kilka razy US w Gdańsku chciał od nas dostarczenia KPiO i wszystkich
    papierów bo inni przynoszą i oni sobie spokojnie sprawdzają.
    Powiedzieliśmy OK, ale w Pile i za pokwitowaniem bo ustawa nie nakłada
    obowiązku dostarczenia a jedynie udostępnienia. I sobie odpuścili.
    P.G.

  • 30. Data: 2020-05-04 13:13:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-05-03 o 17:59, Budzik pisze:

    > W excelu liczysz? ;-D

    Używam (od zawsze) tego:
    https://pit.dobry.pl/
    Chyba byli pierwsi - to już 22 edycja programu.

    Wiem, że obecnie są programy skonstruowane nieco inaczej - nie jako
    wypełnianie formularza tylko seria pytań.

    Ale w tym roku kolega o mało nie przejechał się na tym, bo w programie
    finansowo/księgowym kolumna w której były składki na ubezpieczenie
    zdrowotne do odliczenia miała zły opis - że to są niby zapłacone i on w
    takim programie do PITów na pytanie o zapłacone wpisał tę wartość i mu
    program obliczył z tego jakąś część.

    > Mysle ze przy takich kwotach, jakbys tego nie wpisał do pit to bedzie
    > dobrze.
    > :)

    Nie byłbym taki pewny. Nadal są urzędy i urzędy.

> [...]
    > ta zmaiana nie miała zadnego znaczenia bo i tak łapał sie na dokładnie
    > taki sam prog dochodów. Moze miał pecha... ;-)

    Kiedyś potrzebowałem od US do banku zaświadczenie o nie zaleganiu.
    Złożyłem wniosek i miałem przyjść za tydzień. Za tydzień się dowiaduję
    że jeszcze nie ma. Za drugi nadal nie ma. Odsyłają mnie do konkretnego
    pokoju. Dopiero tam się dowiaduję, że nie wystawili bo nie mogą bo mam
    zaległość. Kolega robiący przelew zrobił czeski błąd i zamiast zapłacić
    końcówkę 43gr zapłacił 34gr. Różnica 9gr, ale z biegiem czasu narosły
    odsetki. No i musiałem lecieć do innego budynku do kasy aby wpłacić 11
    gr i z kwitkiem z kasy z powrotem do urzędników. No i chyba tydzień
    później miałem już to zaświadczenie.
    P.G.