  • 11. Data: 2002-11-05 07:29:38
    Temat: Re: Skarbowy zabrał mi to czego nie mam!!! Dlaczego?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Karol"

    > A firma to kto?
    >
    > Karol

    Nie kto, a co.
    Firma to nazwa, pod jaka podmiot prowadzi dzialalnosc gospodarcza.

    Boguslaw

  • 12. Data: 2002-11-05 08:22:18
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:aq7rqp$t17$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Karol"

    > Nie kto, a co.
    > Firma to nazwa, pod jaka podmiot prowadzi dzialalnosc gospodarcza.

    :-)

    Karol

  • 13. Data: 2002-11-05 11:37:53
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+
    >+ Nie kto, a co.
    >+ Firma to nazwa, pod jaka podmiot prowadzi dzialalnosc gospodarcza.

    Wziąłem deklarację VAT - i spróbowałem dojść jak jest ona
    przypisana do mojej DG; przyznam że nie znalazłem :(
    Czy płacąć VAT od np. najmu (bez DG) wypełnia się inną niż VAT-7
    deklarację ? (nie sprawdzałem, więc to nie ironia :))
    W każdym razie sądząc po samej deklaracji (wiem, wiem....)
    to VAT (od DG 1.OF, kwestię że SC ma *własny* NIP i VAT pomińmy)
    jest podatkiem 'bardziej osobistym' niż podatek dochodowy,
    w którym wyszczególnia się z czego i do czego (wzięto i dołożono) !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: oczywiście na VAT-7 jest miesce na pieczątkę :), ale z tego
    to chyba mało co wynika ;) (zaraz hrabia napisze że to "socjo
    logiczne coś tam" !)

  • 14. Data: 2002-11-05 11:48:31
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > PS: oczywiście na VAT-7 jest miesce na pieczątkę :), ale z tego
    > to chyba mało co wynika ;) (zaraz hrabia napisze że to "socjo

    Masz rację. Ale US _nie_zna_ prywatnego konta podatnika. W jakims
    zgłoszeniu (nie pamiętam jakim) podaje się wyłącznie nr rachunku
    związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą. Z tego co pamiętam,
    US może sam dowiadywać się o nr rachunku podatnika, ale tylko podczas
    KONTROLI podatkowej/skarbowej i tylko wtedy, gdy podatnik odmówi podania
    tych informacji. Stąd moje zdziwienie, że ot tak znaleźli w rozliczeniu
    rocznym jakiś numer rachunku i sobie nań weszli.

    Krzysztof

  • 15. Data: 2002-11-05 20:06:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Bax wrote:
    [...]
    >+ Ale US _nie_zna_ prywatnego konta podatnika. W jakims
    >+ zgłoszeniu (nie pamiętam jakim) podaje się wyłącznie nr rachunku
    >+ związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą.

    Żeby być dokładnym:
    - kont[o/a] (wszystkie) DG *musisz* podać
    - konto osobiste *możesz* podać. Na to konto US powinien
    w pierwszej kolejności zwracać nadpłaty z rozliczeń
    rocznych PIT.

    Tego że zna legalnie bo podatnik sam przyniósł w zębach
    IMHO wykluczyć nie możemy :)
    [...]
    >+ Stąd moje zdziwienie, że ot tak znaleźli w rozliczeniu
    >+ rocznym jakiś numer rachunku i sobie nań weszli.

    Co do tego czy mogą "sobie tak wejść" to nie wiem...
    Pewnie masz rację

    Pozdrowienia, Gotfryd