  • 1. Data: 2002-08-12 22:05:06
    Temat: Śmierć współwłaściciela spółki - pomocy !!
    Od: "Totalzalamka" <t...@p...onet.pl>

    Zmarł współwłasciciel spółki cywilnej.
    Drugi nie ma pojęcia o działaności.
    Spółka jest Vatowcem na PKPiR.
    Posiada sporo nie sprzedanych towarów -od których trzeba zapłacić VAT.
    Firmy nie będzie nikt prowadzić - trzeba zgłosić zamknięcie.
    Jak to załatwić, aby jak najmniej stracić?

    Czy jak sprzedam posiadane towary osobie fizycznej po cenach bliskich cenie
    zakupu to bedzie korzystniejsze, niz pozostawie ich w firmie i zaplacenie
    Vatu. Co z podatkiem dochodowym?

    Ponieważ, większość towaru to "złom", przestarzałe, zniszczone lub wycofane
    z produkcji i nie używane materiały to jak to wykazać w końcowej
    inwentaryzacji? Nie są już wartę nawet ceny zakupu.

    Dzieki za pomoc.

    --
    t...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-08-13 11:29:53
    Temat: Re: Śmierć współwłaściciela spółki - pomocy !!
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Totalzalamka" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    > Zmarł współwłasciciel spółki cywilnej.
    > Drugi nie ma pojęcia o działaności.
    > Spółka jest Vatowcem na PKPiR.

    Mysle, ze spolki juz NIE MA. (jesli pozostaje tylko jeden wspolnik
    spolka przestaje istniec z mocy prawa).
    (A ze nie jestem prawnikiem trzeba to jak najszybciej sprawdzic).
    Bo jesli nie istnieje, to tez i nie moze dzialac.

    > Posiada sporo nie sprzedanych towarów -od których trzeba zapłacić VAT.
    > Firmy nie będzie nikt prowadzić - trzeba zgłosić zamknięcie.
    > Jak to załatwić, aby jak najmniej stracić?

    S.c nic nie posiada. majatek jest wlasnoscia wspolnikow, teraz spadkobiercow
    bylego wspolnika.

    Mysle, ze trzeba sporzadzic remanent likwidacyjny i poplacic podatki.
    Ale to najkosztowniejsze rozwiazanie, wiec trzeba upewnic sie u fachowcow.

    > Czy jak sprzedam posiadane towary osobie fizycznej po cenach bliskich
    cenie
    > zakupu to bedzie korzystniejsze, niz pozostawie ich w firmie i zaplacenie
    > Vatu. Co z podatkiem dochodowym?

    Ptzed VAT-em sie nie ucieknie. Bedzie VAT od remanentu likwidacyjnego.
    Po sporzadzeniu remanentu likwidacyjnego wylliczy sie ostatnia zaliczke na
    podatek
    a potem to juz rozliczenie roczne.

> [...]
    > z produkcji i nie używane materiały to jak to wykazać w końcowej
    > inwentaryzacji? Nie są już wartę nawet ceny zakupu.

    Dzis niemam wiecej czasu, niemam czasu nawet by sie lepiej zastanowic i
    sprawdzic.
    Ale poniewaz list lezy od rana bez odpowiedzi,
    wiec postanowilem tych pare slow napisac - prosze pamietac, niejestem
    prawnikiem

    Mysle, ze wazne czy wspolnikumarl w tym, czy w ubieglym miesiacu.
    Bo pit trzeba do 20 a VAT do 25...- Acha i pewnie ZUS do 10 albo 15...

    Bofuspaw

  • 3. Data: 2002-08-13 16:08:55
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Bofuspaw
    >
    > Generalnie zgadzam się z odpowiedziami. Problem jest ważny i może być
    kosztowny, poza tym indywidualny - trzeba sprawdzic co w firmie jest, w
    jakim stanie.Myślę, że porady na odległość mogą wszystkiego nie przewidzieć.
    Proponuję w przypadku totalnego braku wiedzy w tym temacie skorzystać z
    porady (a nawet zlecić zamknięcie) biura rachunkowego (najlepiej
    sprawdzonego, poleconego przez kogoś). Ważne są terminy wszelkich rozliczeń
    i deklaracji, nie dopełnienie formalności w terminie może dodatkowo
    kosztować. Iwona