  • 11. Data: 2007-09-14 10:38:54
    Temat: Re: Sp. z o.o. jak rozwiązac?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    >> Pytałem w oderwaniu od tego przypadku.
    >
    > A to nie ma o czym dyskutować.

    Moim zdaniem jest, bo wygląda mi tu na lukę w przepisach.
    I chciałbym wiedzieć czy się nie mylę.

    > [...w przypadku ogólnym...]
    >
    > ...nic? :)

    W sensie?
    Spółka istnieje tylko na papierze, bez zarządu, wierzyciele nie mają kogo
    ścigać?
    A co z papierami do skarbówki/sądu?
    Kto ma to wysyłać i czy musi?

  • 12. Data: 2007-09-18 17:22:11
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709132321460.3796@athlon64...

    > Dobrze, ale on ma ten dług od dwu lat.
    narazie nie mamy zadnych zalegosci, po prostu dokladamy do Interesu z innych
    działalnosci, ale na dluzsza metę nam sie to nie bedzie oplacalo.
    Umowe z Centrum Handlowym, mamy na 5 lat (do zakonczenia umowy pozostalo
    powiedzmy 4,5 roku). Chcemy jednak zamknąć spolke z o.o., bo przez kolejne
    4,5 roku nie chcemy doplacac. Jak ustrzec sie od odpowiedzialnosci osobistej
    zarzadu?
    pzdr
    ntx

  • 13. Data: 2007-10-07 08:52:19
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Cavallino napisał(a):

    > wiadomości news:

    > Moim zdaniem jest, bo wygląda mi tu na lukę w przepisach.
    > I chciałbym wiedzieć czy się nie mylę.

    Późno, bo późno, ale postaram się rozjaśnić.

    1. Koszty upadłości, to lekko licząc (i w przypadku nieskomplikowanych
    przypadków; przy komplikacjach może być dużo więcej) kilkadziesiąt
    tysięcy złotych -> jest całkiem sporo przedsiębiorców, którzy nawet jak
    im interes bardzo dobrze idzie nie mają tyle majątku, żeby upaść.
    Odrzucenie wniosku o upadłość z powodu braku środków na postępowanie to
    całkiem częsty przypadek i w żadnym razie nie świadczy o tym, że wniosek
    był spóźniony.
    2. Jak już mamy w ręku postanowienie sądu o odrzuceniu wniosku o
    upadłość z powodu braku środków, to możemy (w przypadku osób prawnych)
    ogłosić likwidację spółki i po zakończeniu likwidacji, mimo niespłacenia
    wszystkich wierzycieli KRS wykreśli nam spółkę z rejestru. A zwykła
    liwidacja jest o niebo tańsza od upadłości, bo likwidator nie musi
    pobierać wynagrodzenia i któryś z udziałowców może to zrobić w czynie
    społecznym. Potrzebna jest tylko kasa na kilka ogłoszeń prasowych i
    opłaty KRS.
    Bez tego postanowienia zlikwidowaną spółkę można wykreślić z rejestru
    tylko kiedy spłaci wszystkich wierzycieli.

    pozdrawiam

    Tomek

  • 14. Data: 2007-10-07 10:02:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > złotych -> jest całkiem sporo przedsiębiorców, którzy nawet jak im interes
    > bardzo dobrze idzie nie mają tyle majątku, żeby upaść.

    No się nie dziwię - jak ktoś ma jeszcze tyle kasy to często upadanie nie ma
    sensu. ;-)

> [...]
    > pobierać wynagrodzenia i któryś z udziałowców może to zrobić w czynie
    > społecznym. Potrzebna jest tylko kasa na kilka ogłoszeń prasowych i opłaty

    O widzisz - cenna informacja.
    Dzięki wielkie, może się kiedyś przydać.

  • 15. Data: 2007-10-08 20:37:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Oct 2007, Tomasz Staszewski wrote:

> [...]
    > likwidację spółki i po zakończeniu likwidacji, mimo niespłacenia wszystkich
    > wierzycieli KRS wykreśli nam spółkę z rejestru.

    :O
    Thx.

    pzdr, Gotfryd