    From: Kobieta <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Spadek po mamie przekazałam synowi i co dalej?
    Date: Fri, 24 Aug 2012 23:19:18 +0200

    Witam

    Ślicznie proszę o poświęcenie kilku minut na przeczytanie mojego listu i
    udzielenie mi kilku cennych wskazówek.

    Fakty:

    - Na rozprawie sprawy o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłej mamie,
    Sąd Rejonowy wydał postanowienie, w którym stwierdził, że spadek po
    mojej mamie nabyłam ja i moja siostra - każda z nas w 1/2 (jednej
    drugiej) części)

    - W banku, w którym moja mama była posiadaczem dwóch rachunków,
    wnieśliśmy o wypłatę odpowiedniej części kwoty salda na naszą rzecz. Ja
    na swoje konto w innym banku otrzymałam 50% i moja siostra otrzymała 50%

    - Po otrzymaniu pieniędzy, jeszcze tego samego dnia wpłaciłam 85%
    otrzymanych pieniędzy na konto bankowe mojego jedynego syna, który jest
    pełnoletni

    Oczekiwania:

    - Chciałabym, żeby mój syn nie musiał płacić podatku od otrzymanych
    przeze mnie pieniędzy

    PYTANIE 1: Co musimy zrobić, żebyśmy nie musieli płacić podatku?

    Oczekiwania:

    - Chciałabym, żeby mąż, w przeszłości nadużywający alkoholu, do dnia
    dzisiejszego nie utrzymujący normalnego kontaktu ze swoim synem (tzn.
    nie ma między nimi żadnej więzi), nie otrzymał (teraz lub po mojej
    śmierci) pieniędzy, które dostałam od mamy, i które wysłałam
    synowi. Problem jest w tym, że jesteśmy małżeństwem (co prawda tylko na
    papierze, ale jednak) i nie mam z nim do dnia dzisiejszego rozdzielności
    majątkowej. W dodatku mąż jest zameldowany w mieszkaniu, w którym
    mieszkam, choć od lat nie pojawia się w tym mieszkaniu

    PYTANIE 2: Jak zabezpieczyć syna przed ewentualnymi roszczeniami ojca
    (teraz lub po mojej śmierci) do pieniędzy, które dostałam od swojej
    mamy, i które wysłałam na konto syna?

    A może interesy syna są zabezpieczone i nic więcej nie muszę w tej
    sprawie robić?

    W końcu pieniądze są teraz na jego syna, nie na moim, więc należą
    bardziej do niego niż do mnie, zgadza się?

    Tych pieniędzy już nigdy nie będzie na moim koncie, więc mąż chyba nie
    będzie żądał wypłacenia pieniędzy, których nie ma i nie będzie, których
    część wydałam za życia, a większą część (85%) przekazałam synowi?

    Czy syn będzie lepiej zabezpieczony przed ewentualnymi roszczeniami
    ojca, jeśli coś sobie za te pieniądze kupi np. mieszkanie?

    A może po mojej śmierci, mąż zażąda od syna wypłacenia tych pieniędzy?

    Będzie miał takie prawo?

    Co ja i syn możemy zrobić, żeby mu to uniemożliwić?

    Pozdrowienia
    Kobieta